မဂၤလာပါရွင္.. ဒီဘေလာဂ္ေလးကို ၂၀၀၆ ၾသဂုတ္လမွာ စတင္ေရးခဲ႔ပါတယ္။ အခုေတာ႔ အိမ့္ခ်မ္းေျမ့ေဒါ့ကြန္းမွာ စာေတြ ဆက္ေရးေနေၾကာင္းပါ...။
လာလည္ေသာ လူနည္းစု ေမာင္ႏွမမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။

Friday, March 06, 2009

ျမန္မာ႕အယ္ဒီတာမ်ား

interview2.jpgျမန္မာျပည္ကအျပန္ အရင္တစ္ခါေတြတုန္းကလိုပဲ ေကာင္းနိုးရာရာ စာအုပ္ေလးေတြ ၀ယ္ျဖစ္ခဲ႕တယ္။ အခ်ိဳ႕စာအုပ္ေတြက ဖတ္ဖူးျပီးသားေပမယ္႕လဲ စာအုပ္စင္မွာ ထားခ်င္တာနဲ႕ ၀ယ္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ က်မ ရန္ကုန္ကိုေရာက္ေနခ်ိန္မွာ အင္း၀စာအုပ္တိုက္ကလဲ အမ်ိဳးသမီးစာေရးဆရာမမ်ားရဲ႕ စာအုပ္ေရာင္းပြဲ က်င္းပေနတာနဲ႕ ၾကဳံေတာ႕ အင္း၀ စာအုပ္ဆိုင္ထဲ ၀င္သြားလိုက္တာနဲ႕ လူေတြက ၾကိတ္ၾကိတ္တိုး၊ စာအုပ္ေတြကလဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ။


က်မရဲ႕ အျပန္ခရီးေဆာင္အိတ္ထဲမွာ ဒန္အိုးေတြရယ္၊ ပန္းပုေတြရယ္၊ စာအုပ္ေတြရယ္နဲ႕ ျပည္႕သိပ္ေနေတာ႕၊ စာအုပ္ေတြကိုေတာ႕ မပိမျပားမေခါက္သြားေအာင္ အ၀တ္နဲ႕ပတ္ျပီး သယ္လာခဲ႕တယ္။ ကေနဒါျပန္အေရာက္ ရာသီဥတုေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႕ အိမ္ေရွ႕ခန္းမီးပုံေဘးမွာ ၀ယ္လာတဲ႕ စာအုပ္ေတြကို တစ္အုပ္ျပီးတစ္အုပ္ ဖတ္ၾကည္႕တဲ႕အခါမွာ၊ ကိုယ္ၾကိဳက္မယ္ထင္ထားတဲ႕၊ ကိုယ္အရမ္းေမွ်ာ္လင္႕ထားတဲ႕ စာအုပ္ေတြက ထင္သလိုမဟုတ္ဘဲ၊ ကိုယ္လုံး၀ မေမွ်ာ္လင္႕ထားတဲ႕ စာအုပ္ေလးေတြက စိတ္ကို လာျပီး ထိေတြ႕ပါတယ္။


အေပၚမွာ ျပထားတဲ႕ ေကာင္းေက်ာ္ (စီးပြားေရးတကၠသိုလ္) ရဲ႕ အယ္ဒီတာမ်ားနွင္႕ ေတြ႕ဆုံျခင္း ဆိုတဲ႕ စာအုပ္ေလးကေတာ႕ Ocean Superstore က ၀ယ္လာတာပါ။ က်ပ္ငါးရာလားပဲေပးရပါတယ္။ ငါးဆယ္ဆင္႕ေပါ႕ေနာ္..။ အဲဒီငါးဆယ္ဆင္႔ပဲေပးရတဲ႕ စာအုပ္ပါးပါးေလးဟာ ဗဟုသုတေတြအမ်ားၾကီး က်မကို ေပးလိုက္လို႕ စာဖတ္သူမ်ားနဲ႕ အနည္းငယ္မွ်ေ၀လိုပါတယ္။ (ဆိုလိုတာ.. အခ်ိဳ႕အရာေတြကို ေငြေၾကးနဲ႕ တန္ဘိုးျဖတ္လို႕မရဘူးလို႕ ဆိုလိုခ်င္တာပါ)။



ပထမဦးဆုံး အယ္ဒီတာ ခင္ေမာင္တိုး (မိုးမိတ္)နဲ႕ ေတြ႕ဆုံခန္းမွာ ဆရာ႕ကို စာေရးခ်င္စိတ္ျဖစ္လာေအာင္ ေစ႕ေဆာ္ခဲ႕တာေတြကေတာ႕ ျမ၀တီမဂၢဇင္း၊ စာေရးဆရာၾကည္ျမ နဲ႕ ေတာင္ငူ အလြတ္သင္ဆရာဘ၀ အေတြ႕အၾကဳံေတြက ေစ႕ေဆာ္ခဲ႕တာလို႕ ဆိုပါတယ္။ ဆရာ အသက္ ၁၂နွစ္အရြယ္တုန္းက ဖတ္ခဲ႕ရတဲ႕ ျမ၀တီမဂၢဇင္း အတြဲ(၁)၊ အမွတ္ (၁)ဟာ ၂က်ပ္ေပးရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္ ဆရာ႕ရဲ႕ စာေရးဆရာ ဘ၀အေတြ႕အၾကဳံေတြကို ဆက္ဖတ္ရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာ ဆရာ႕ကို ေမးခြန္းတစ္ခု အင္တာျဗဴးသူက ေမးပါတယ္။ မဂၢဇင္းေတြ ပန္း၀င္ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုအမွာစကားေျပာခ်င္ပါသလဲတဲ႕...။
ဆရာက ေျဖပါတယ္...။


"စာေပစိတ္နဲ႕ စာေပလုပ္ငန္းမလုပ္ပါနဲ႕။
စာေပစိတ္မရွိဘဲနဲ႕ စာေပစီးပြားေရးလုပ္ပါ။
ေအာင္ျမင္ပါလိမ္႕မယ္။ ဒါ...... အမွန္ပဲဗ်ာ။"

က်မ အဲဒီစာပိုဒ္ဖတ္အျပီးမွာ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာေအာင္ စဥ္းစားခန္း၀င္ေနမိခဲ႕တယ္။

ဒုတိယတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ အယ္ဒီတာ ဆရာနတ္ႏြယ္က ခံစားခ်က္ေလးေတြ ေ၀မွ်ပါတယ္။
၁၉၅၇ မွာ လုံးခ်င္း (၃)အုပ္ ထြက္ျဖစ္တယ္။ ၁၉၆၃ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႕ လုံးခ်င္း (ရ) အုပ္ထိ ထြက္ေအာင္ေရးနိုင္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

အယ္ဒီတာေတြဟာ ထုတ္မယ္႕ မူ ကို နိုင္နင္းရမယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ အဲဒါကို မနိုင္နင္းရင္ေတာ႕ စာမူစုထည္႕သူ ပဲ ျဖစ္လိမ္႕မယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အယ္ဒီတာေတြဟာ စာေရးဆရာေတြကို ေလးစားရမယ္။ လိုအပ္လာလို႕ ျပင္ဆင္ခ်င္ရင္ ညိွိနိႈင္းရမယ္၊ အေၾကာင္းအရာနဲ႕ ပတ္သက္လာရင္ သေဘာတူညီမႈရေအာင္ ညွိရမယ္။ စာေရးသူက ဒါကိုေတာ႕ မျဖဳတ္ပါနဲ႕၊ မျပင္ပါနဲ႕ဆိုရင္ စာေရးသူ သေဘာျဖစ္ရမယ္လို႕ ဆိုထားပါတယ္။


စာေပနဲ႕ ပတ္သက္လာရင္ အယ္ဒီတာေတြဟာ အရွိန္အ၀ါ၊ ၾသဇာ၊ ရင္းနွီးမႈေတြကို ေရွာင္နိုင္ဖို႕ လိုတယ္လို႕လဲ ဆိုထားပါတယ္။


တတိယအေနနဲ႕ အယ္ဒီတာ ဆရာခ်စ္၀င္းေမာင္ ကို ေတြ႕ဆုံခန္းမွာ ဆရာ႕ရဲ႕ ပထမဆုံး ပုံနွိပ္စာေလးကို ျမ၀တီစာတိုက္ကေန ျမင္ရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ စာမူခ ၃၀က်ပ္ရတယ္လို႕ ဆုိပါတယ္။ ပထမနွစ္မွာ သိပၸံတြဲယူျပီး ေနာက္ေတာ႕ ျမန္မာစာကို ေျပာင္းယူလိုက္တဲ႕ ဆရာခ်စ္၀င္းေမာင္ဟာ၊ ေတြ႕ဆုံခန္းမွာ အဂၤလိပ္လို ညွပ္ညွပ္ေျပာတာကို က်မ သတိထားမိပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ဒီကေန႕ ေရပန္းစားေနတဲ႕ ဂမီၻရဆိုတာကို သူက သိပ္ျပီးသေဘာက်ပုံမရဘူး။ ဂမၻီရဟာ ဂ်ပန္မွာရွိတဲ႕ ဂုဏ္းေၾကာင္႕ လူေတြ ထင္ေယာင္၀ိုး၀ါးျဖစ္ေစျပီး၊ မြန္းက်ပ္ေနတဲ႕ လူ႕အစည္းအဖြဲ႕ထဲက လူတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ရွာယုံၾကည္ကိုးကြယ္တဲ႕ သေဘာနဲ႕ တူေနတယ္လို႕ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ႕ က်မ ေတြးေခၚတာနဲ႕ ဆရာခ်စ္၀င္းေမာင္ေတြးတာ ကြဲျပားမႈရွိေနပါတယ္။ လူ႕သဘာ၀အရ ယုံၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္၊ ခံစားခ်က္ေတြဟာ ဘယ္လိုနညး္နဲ႕မွ တသတ္မွတ္တည္းျဖစ္မေနနိုင္ဘူး (ျဖစ္လဲမျဖစ္သင္႕ဘူး) လို႕ က်မ ယူဆမိလို႕ပါ။


ဒီေန႕ ျမန္မာ မဂၢဇင္းေတြေပၚမွာျမင္တဲ႕ အျမင္ကေတာ႕ အားရေက်နပ္စရာ တစ္အုပ္စ နွစ္အုပ္စပဲ ရွိတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အယ္ဒီတာမ်ားဟာ trend ဆိုတဲ႕ စကားကို သုံးၾကတာကို က်မ ေတြ႕ရတယ္။ ကမၻာေပၚက မဂၢဇင္းေတြဟာ literature၊ ဖက္ရွင္၊ အားကစား စသျဖင္႕ သန္႕သန္႕ေတြလုပ္ေနၾကခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္က မဂၢဇင္းေတြကေတာ႕ ေဖာ္ျမဴလာတစ္ခုလို အစုံထည္႕တယ္လို႕ သူကဆိုပါတယ္။


ဆရာ႕ေစတနာကို က်မ နားလည္ေပမယ္႕ က်မတို႕ တိုင္းျပည္မွာ ဒီလိုသတ္သတ္ခြဲထုတ္ရေအာင္ literature၊ ဖက္ရွင္၊ အားကစား စသျဖင္႕ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ မရွိေသးတာလဲ ပါလိမ္႕မယ္ထင္ပါတယ္။



ဆရာဆက္ေျပာတာကေတာ႕ ဂ်ာနယ္လဇ္စ္ေတြဟာ မင္းသား၊ မင္းသမီး နဲ႕ အဆိုေတာ္ေတြကို ျဗဴးေနရုံေလာက္နဲ႕ေတာ႕ ဂ်ာနယ္လဇ္စ္မဟုတ္ဖူးလို႕ ဆိုပါတယ္။ တကယ္႕ နိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးေတြကို ေယဘုယ်က်က် သုံးသပ္နိုင္တဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြရွိရမယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။
ကဗ်ာဆရာေတြဟာ ကဗ်ာေရးတာ၊ ၀တၳဳဆရာက ၀တၳဳေရးတာ အေကာင္းဆုံးပဲလို႕ဆိုပါတယ္။ ေရႊဥေဒါင္းတို႕လို၊ ပီမိုးနင္းတို႕လို စာစုံေရးနိုင္ရင္ေတာ႕ အေကာင္းဆုံးလို႕ ဆိုပါတယ္။

သူေျပာတဲ႕အထဲမွာ က်မအတြက္ အဖိုးတန္တဲ႕ စကားတစ္ခုကေတာ႕...


၀တၳဳတိုေကာင္းတစ္ပုဒ္ဆုိရာမွာ..
(၁) အနုပညာေျမာက္ရမယ္...
(၂) ဒႆန တစ္ခုခုပါရမယ္....
အနုပညာမေျမာက္ဘဲ အခ်က္အလက္ ေပးရုံအဆင္႕နဲ႕ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္အျဖစ္ မသတ္မွတ္ခ်င္ဘူး။ မိမိခံစားမႈမပါဘဲ ၀ါဒတစ္ခုရဲ႕ ၾသဇာခံသက္သက္၊ ေၾကြးေၾကာ္သံသက္သက္၊ လူၾကားေကာင္းေအာင္ ေရးတဲ႕၀တၳဳမ်ိဳးေတြ ကၽြန္ေတာ္မၾကိုက္ဘူး။

ဆိုတဲ႕ စကားေလးပဲျဖစ္ပါတယ္။




စတုတၳအေနနဲ႕ အယ္ဒီတာ ဆရာေမာင္ေသြးသစ္ နဲ႕ ေတြ႕ဆုံခန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေသြးသစ္က ပန္းတေနာ္သားလို႕ သိရပါတယ္။ အမ်ိဳးမ်ားေတာ္ေနမလား မသိဟု က်မ ျပဳံးျပီး ေတြးမိလိုက္ပါတယ္။ က်မ ေဖေဖက ပန္းတေနာ္သားျဖစ္ျပီး၊ ေမေမ႕အဘိုးအဘြားေတြကေတာ႕ ပုတီးကုန္း၊ ေပါင္းတလည္ ဇာတိျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ႕ရဲ႕ ေရွးဦးနွစ္ေတြမွာလည္း က်မေဖေဖတက္ခဲ႕တဲ႕ စိန္႕ေပါေက်ာင္းကဆိုေတာ႕ တိုက္ဆိုင္မႈေတြေလးေတြက က်မကို ျပဳံးမိေစပါတယ္။






ဆရာေျပာတဲ႕ စကားေတြထဲမွာ ကဗ်ာဆရာေတြအတြက္ စကားေလးကို ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္..။

ကဗ်ာဆရာဆိုတာ.....။
အိပ္မက္သမားမဟုတ္ဘူး၊ မ်က္ရည္သမားမဟုတ္ဘူး၊
ပန္းသီတဲ႕သူမဟုတ္ဘူး၊ စာမ်က္နွာသိုက္တူးသူမဟုတ္ဘူး၊
ေၾကးစားမဟုတ္ဘူး၊ တန္းညီေအာင္ မရပ္တတ္ဘူး၊
မ်က္နွာမေျပာင္ဘူး၊ ေလးဖက္မေထာက္ဘူး၊
ငတ္ၾကီးမက်တတ္ဘူး။
ကဗ်ာဆရာဆိုတာ....။
တိုင္းျပည္နဲ႕ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံတြက္ အထူးေျပာေရးဆိုခြင္႕ရွိသူပဲ။
အဲဒီေျပာေရးဆိုခြင္႕အတြက္ သတိရွိရမယ္၊ ဇြဲရွိရမယ္၊ မာနရွိရမယ္၊
ထြက္သက္ရပ္သြားတဲ႕ အခ်ိန္အထိ ကဗ်ာဆရာအျဖစ္ ရပ္တည္ရဲရမယ္။
ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ေသရဲရမယ္။
ကဗ်ာဆရာဆိုတာ အေတြးရွင္းရမယ္၊ အေတြးရွင္းမွ အေရးရွင္းတယ္၊
ကဗ်ာေရးဖြဲ႕မႈအေပၚမွာ ရိုးသားဖုိ႕လိုတယ္၊
ရုိးဂုဏ္ရွိတဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဟာ အင္မတန္ကို လွပပါတယ္။


အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေတြ႕အၾကဳံနဲ႕ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္တာနဲ႕ ဒီကဗ်ာဟာ ရိုးဂုဏ္ရွိတယ္မရွိဘူး၊ စတန္႕ေတြ၊ ဟန္ေတြ အတင္းဖ်စ္ညွစ္ဖြဲ႕စည္းထားတဲ႕ “လုပ္ပုံ”ေတြကို ခြဲျခားသိတယ္လို႕လဲ ဆိုပါတယ္။





ဆရာဟာ သူ႕ရဲ႕ အယ္ဒီတာဘ၀ကို သူ႕ဘ၀နဲ႕လဲယူခဲ႕ရတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ မိုးေကာင္းမွာသာ ဆက္က်င္လည္ရင္ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္မႈေၾကာင္႕ ေငြေၾကးအမ်ားရွိေနေလာက္ျပီလို႕ဆိုပါတယ္။ အခုေတာ႕ ကၽြန္ေတာ႕ဘ၀ဟာ ကြ်ံသြားျပီ ဆိုတဲ႕ သူ႕စကားထဲမွာ ၀မ္းနည္းမႈအရိပ္ေတြေတြ႕ရတယ္လို႕ က်မ ထင္ပါတယ္။


ဆရာေမာင္ေသြးသစ္ဟာ မိုးေ၀ေခတ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေတာ႕လည္း သူ႕ခံစားခ်က္ေတြကို တင္ျပသြားပါတယ္။


အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပီတိဟာဘာလဲဆိုရင္ .. ရသစာေပသက္သက္ ဖတ္ခ်င္သူမ်ားအတြက္၊ ရသစာေပသက္သက္ေရးခ်င္သူမ်ားအတြက္၊ စာေရးသမားအသစ္ေတြ ေပၚထြက္လာဖို႕အတြက္၊ ကဗ်ာသမားအသစ္ေတြ ေပၚထြက္လာဖို႕အတြက္၊ အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ စြမ္းေဆာင္ေနနိုင္သမွ် ပီတိျဖစ္ရမွာပါပဲလို႕ ဆိုပါတယ္။


ငါးေယာက္ေျမာက္အေနနဲ႕ အယ္ဒီတာ ေမာင္တည္ျငိမ္ နဲ႕ ေတြ႕ဆုံခန္းမွာ ဆရာဟာ စာေရးဆရာမၾကီးကလ်ာ နဲ႕ ကာတြန္းဦးစိန္ၾကီးတို႕ ဦးစီးထုတ္ေ၀တဲ႕ ေရႊရုပ္လႊာရဲ႕ အယ္ဒီတာ၊ ကဗ်ာဆရာ တကၠသိုလ္ၾကိဳင္သင္းလက္ထဲကို၊ သူ႕ရဲ႕ကဗ်ာထည္႕ေပးျပီး "ေရြးမယ္ဆို ကေလာင္အမည္တစ္ခုပါ ေရြးေပးပါ" လို႕ ေျပာလိုက္တယ္တဲ႕။ ကဗ်ာပါလာေတာ႕ ကေလာင္အမည္က ေမာင္တည္ျငိမ္ အမည္နဲ႕ ပါလာတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။


ဆရာေမာင္တည္ျငိမ္ဟာ ကဗ်ာမွ သီခ်င္းေတြကို ကူးေျပာင္းသြားပုံေတြကိုလဲ ေျပာသြားပါတယ္။ ကဗ်ာနဲ႕သီခ်င္းဟာ ေဆြမ်ိဳးအရင္းျဖစ္တယ္လို႕ဆိုတဲ႕ ဆရာတကၠသိုလ္ဖုန္းနိုင္ရဲ႕ စကားကိုလည္း ထည္႕သြင္းေဆြးေႏြးသြားပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ညိဳျပာျပာ လတာျပင္ေျခရင္း၊ လိႈင္းတက္ရာေဗဒါတက္၊ လိႈင္းသက္ရာဆင္း ဆိုတဲ႕ ကဗ်ာေလး သီခ်င္းဘ၀ေရာက္တဲ႕ အေၾကာင္းေတြလည္း ထည္႕သြင္းေဆြးေႏြးသြားပါတယ္။ က်မ အဲဒီမွာ hip hop ဂီတကို သြားသတိရလိုက္မိတယ္။ က်မ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္စပ္ရင္ က်န္တဲ႕ ကဗ်ာစပ္သူမ်ားေတာ႕ မသိဘူး၊ က်မေတာ႕ စာရြက္နဲ႕ေဘာပင္နဲ႕ ခ်ေရးထားရပါတယ္။ သီခ်င္းတစ္ပိုဒ္စာ ကာရန္ညီေအာင္ ဘယ္လိုမွ နႈတ္ကလက္တန္းရြတ္သြားလို႕ မရပါဘူး။ hip hop ဂီတ သမားအခ်ိဳ႕ကေတာ႕ကာရန္ေတြညီျပီး သီခ်င္းတစ္ပိုဒ္စာ လက္တန္းရြတ္သြားနိုင္ေလာက္တဲ႕ေမြးရာပါ ဗီဇေတြကို ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။


ဆရာက အယ္ဒီတာေတြကို အမ်ိဳးအစားလဲ ခြဲျပသြားပါတယ္။ ကာရန္မိသလို ဟသ ရသေလးကိုပါ ခံစားၾကည္႕ၾကပါ။



"သဒၵါမတတ္ အယ္ဒီတာ၊ စာမဖတ္အယ္ဒီတာ
ရွဲဒိုး အယ္ဒီတာ၊ ပြဲမတိုး အယ္ဒီတာ
ေဖာင္စား အယ္ဒီတာ၊ ကေလာင္ပြား အယ္ဒီတာ
ခၽြန္တြန္း အယ္ဒီတာ၊ ညႊန္မႊန္း အယ္ဒီတာ
ပြဲတိုင္းေရာက္ အယ္ဒီတာ၊ ကၽြဲရိုင္းေသာက္ အယ္ဒီတာ
တပည္႕ေမြး အယ္ဒီတာ၊ ခနဲ႕ေရး အယ္ဒီတာ
အေျမွာက္ၾကိဳက္ အယ္ဒီတာ၊ အေျခာက္ဂိုက္ အယ္ဒီတာ
အပ်င္းအေပ်ာ႕ အယ္ဒီတာ၊ ပုလင္းေမာ႕ အယ္ဒီတာ
လိုတစ္မ်ိဳး မလိုတစ္မ်ိဳး အယ္ဒီတာ၊ ဟိုတစ္မ်ိဳး ဒီတစ္မ်ိဳး အယ္ဒီတာ
ေ၀ဖန္ေရး အယ္ဒီတာ၊ ေငြဖန္ေရး အယ္ဒီတာ..."

ရယ္လို႕.. ခြဲျခမ္းျပသြားေတာ႕ သူတင္ျပပုံၾကည္႕ျပီး က်မ တစ္ေယာက္ထဲ ပါးစပ္ပိတ္လို႕ ၾကိတ္ရယ္ေမာမိပါေသးတယ္။ ျပီးေတာ႕ အယ္ဒီတာ ဆိုတဲ႕ ေနရာမွာ တစ္ျခား စာလုံးေလးေတြ ထည္႕ၾကည္႕ျပီး ကိုယ္႕ဟာကိုယ္ ရြတ္ၾကည္႕မိပါေသးတယ္။ အယ္ဒီတာေနရာမွာ ဘေလာ႕ဂါဆိုတဲ႕ စာလုံးေလး ထည္႕ရြတ္ၾကည္႕ရင္ေတာ႕ သဒၵါမတတ္ ဘေလာ႕ဂါေနရာမွာ အိမ္႔ခ်မ္းေျမ႕ ထိပ္ဆုံးက ပါမယ္ထင္ပါတယ္ (သဒၵါေတာ႕ သိပ္မဆိုးပါဘူး၊ စာလုံးေပါင္းေတာ႕ ေတာ္ေတာ္ေလးဆိုးပါတယ္)။ ကေလာင္ပြားတာဆိုတာေတာ႕ သိပ္နားမလည္၊ တျခားနာမယ္တုေတြနဲ႕ ေရးတာလားမသိ၊ အဲဒါဆိုရင္ေတာ႕ က်မ မပါပါ။ အိမ္႔ခ်မ္းေျမ႕ ကေလာင္တစ္ခုတည္းနဲ႕ပဲ ေရးပါတယ္။ အျခားအမည္ေတြနဲ႕ ဘယ္ေတာ႕မွ မေရးပါဘူး၊ သူမ်ားဆီဗုံးေတြမွာ၊ ေကာ႕မန္႕ေတြမွာလဲ အိမ္႔ခ်မ္းေျမ႕ သို႕မဟုတ္ မေလးကလြဲဲျပီး ဘာနဲ႕မွ မေရးပါဘူး၊ ပုလင္းလဲ မေမာ႕တတ္ပါဘူးလို႕ ........(ပိုက္နဲ႕ပဲ.... ေရေသာက္တာပါ)။


ရွဲဒိုးအယ္ဒီတာဆိုလို႕ အယ္ဒီတာမွာေတာင္ ရွဲဒိုးအယ္ဒီတာ ရွိတာ က်မခုမွသိတယ္။ ရွဲဒိုးစာေရးဆရာနဲ႕၊ ရွဲဒိုးဘေလာ႕ဂါေတြပဲရွိတယ္ထင္ခဲ႕တာ။ စာဖတ္မ်ားရင္ ဘယ္ဘေလာ႕ဂါဟာ မိန္းကေလးနာမယ္နဲ႕ ေရးေနတာလဲ၊ အသက္ အရြယ္ဘယ္ေလာက္လဲ စသျဖင္႕ သူ႔ရ႕ဲေလယူေလသိမ္း၊ စကားလုံး အသုံးအနႈန္းေတြမွ တဆင္႕ ျမင္ရတတ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕စကားလုံးေတြဟာ ဥပမာ၊ ၁၉၆၀ခုနွစ္ေတြမွာ ေမြးတဲ႕လူေတြ သုံးတာမ်ိဳး၊ ၁၉၇၀ခုနွစ္ေတြမွာ ေမြးတဲ႕သူေတြသုံးတာမ်ိဳး၊ စသျဖင္႕ သတိျပဳမိရင္ သိရပါတယ္။ ရွိတဲ႕ အသက္ထက္ ၾကီးသလိုလိုနဲ႕ စာေရးေနသူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ အဘိုးၾကီး အဘြားၾကီးလိုေရးေနျပီး တစ္ကယ္က သုံးဆယ္ေက်ာ္စေလးေတြလဲ ရွိတာကို က်မ သတိထားမိပါတယ္။ (နဂို အဘိုးၾကီး၊ အဘြားၾကီး ပုံစံထြက္ေနရင္ေတာ႕ မသိဘူးေပါ႕ေနာ္) ေနာက္ျပီး ဘေလာ႕တစ္ခုမွာ လူဘယ္နွစ္ေယာက္ေရးေနလဲ၊ ပိုစ္တစ္ခုမွတစ္ခု ေလသံေတြေျပာင္းေျပာင္းသြားတာက အစ၊ စိတ္၀င္စားဖုိ႕ေတာ႕ သိပ္ေကာင္းပါတယ္၊ မွန္တယ္မွားတယ္မေျပာပါဘူး။ ဒီလိုလုပ္တာ မွားတယ္လို႕ က်မ မေျပာပါဘူးေနာ္။၊ ဒါေပမယ္႕ ေလ႕လာၾကည္႕ၾကပါ၊ အထူးသျဖင္႕ ေယာကၤ်ားေလးေတြ မိန္းကေလးထင္ျပီး သြားညဳေနျပီး အဲဒီဘေလာ႕ဂ္က ေယာကၤ်ားၾကီးက ေရးေနရင္... ဘယ္လိုလုပ္မလဲေနာ္...း)))


ေနာက္ဆုံးတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ကေတာ႕ အယ္ဒီတာ ကဗ်ာရွင္ဆရာေကာက္ႏြယ္ကေနာင္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာကေတာ႕ ကဗ်ာသမားဆိုေတာ႕ ကဗ်ာေတြအေၾကာင္း အေၾကအလည္ ရွင္းလင္းသြားပါတယ္။


"မုန္တိုင္းထဲက ေတးဆိုငွက္ဟာ ကဗ်ာသမားတစ္ေယာက္ဘ၀၊ သိဒၵိျပီးေျမာက္တဲ႕ ၀ိဇာေဇာ္ဂ်ီေတြ ဥဳံခံမန္းမႈတ္လိုက္တာနဲ႕ ေဟာတစ္ပုဒ္ ေဟာတစ္ပုဒ္ ကဗ်ာေတြ ထြက္မလာဘူး။ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေပါက္ကြဲေနတဲ႕ ဆပ္ျပာပူေဖာင္းထဲမွာ ကဗ်ာမရွိဘူး။ အမိႈက္ဒိုက္ၾကား၀င္ျပီး ေမ်ာေနတဲ႕ သစ္ေဆြးတုံးေတြ၊ ထိလိုက္ရင္ေခြတဲ႕ ထိကရုန္းေတြ၊ ယုန္တစ္ေကာင္ရဲ႕ အသည္းနဲ႕ ပျခဳပ္ထဲကေျမြဟာ ကဗ်ာဆရာမဟုတ္ပါဘူး"


ဆယ္ေက်ာ္သက္ကေလးေတြစကားနဲ႕ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်မ အဲဒီမွာ အၾကီးအက်ယ္ ဟတ္ထိသြားပါေတာ႕တယ္။


ဆရာက ဆက္ေျပာပါတယ္။

"နားလည္ျခင္း၊ နားမလည္ျခင္းဟာ အနုပညာမဟုတ္ပါဘူး။ အနုပညာဆိုတာကို ေဘာင္ စည္းေတြနဲ႕ တုပ္ေနွာင္ထားလို႕ မရဘူး။ အနုပညာဟာ သူ႕ဘာသူ လြတ္လပ္ေနတယ္။ ကဗ်ာေရးသူက သူခံစားသလိုေတြးျပီး ခံစားသင္႕ရာ ခံစားနိုင္တယ္။ ကဗ်ာေရးသူက ဒါဟာ လူပဲဆိုရင္ သူ႕အတြက္ေတာ႕လူပဲ။ ခံစားရတဲ႕လူဟာ ေခြးလို႕ထင္ရင္ သူ႕အတြက္ေခြးပဲ။ အေရးၾကီးတာ ခံစားတတ္ဖို႕ပဲ။"


ဆရာေကာက္ႏြယ္ကေနာင္ ေရးသားထုတ္ေ၀ျပီးတဲ႕ စာအုပ္ေတြကို သူေျပာျပတဲ႕အခါ ျမန္မာနိုင္ငံစာေရးဆရာတို႕ အေပၚမွာ က်မ ျမင္တဲ႕ အျမင္ဟာ တစ္နည္းတစ္ဖုံေျပာင္းသြားပါေတာ႕တယ္။ ဒီလိုစာေရးဆရာၾကီးေတြလဲ ရွိပါေသးလားလို႕ ပိုမိုေလးစားမိတဲ႕ စိတ္ပါ။ ဆရာထုတ္ေ၀ျပီးတဲ႕ စာအုပ္ေတြဟာ သက္တန္႕ေရာင္ရသ၊ ဧရာ၀တီနႈတ္ခမ္းေပၚမွ နွင္းရည္ဆမ္းေသာ အိပ္မက္ (စုေပါင္းထုတ္ေ၀) နဲ႕ အလင္းေလွ်ာက္၀တ္ရုံထဲက လိပ္ျပာ၊ သုံးအုပ္ပါ။


ကေနာင္ဇာတိျဖစ္တဲ႕ ဆရာေကာက္ႏြယ္ဟာ ၀ံသာနုလႈပ္ရွားမႈ၊ ေတာင္သူလယ္သမားအေရးေတာ္ပုံ၊ ေရနံေျမသပိတ္နဲ႕ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးကို မမွီလိုက္တာကို လူျဖစ္ေနာက္က်တယ္လို႕ ထင္ခဲ႕တယ္လို႕လဲ ဆိုပါတယ္ရွင္။


ဒီစာအုပ္ ပါးပါးေလးကို ဖတ္ေနခ်ိန္မွာ ရင္တလွပ္လွပ္နဲ႕ ၾကည္နဴးပီတိျဖစ္ေနမိပါတယ္။ ကမၻာ႕ဖလားတို႕၊ ယူရိုခ်န္ပီယံၾကည္႕ျပီး စိတ္လႈပ္ရွားသူမ်ား၊ ေအာ္စကာဆုၾကည္႕ျပီး စိတ္လႈပ္ရွားသူမ်ား က်မ ကို ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည္႕နိုင္ပါတယ္ရွင္၊ ဒါေၾကာင္႕ ပီတိျဖစ္မႈေတြကို ျပန္လည္ျပီး ေ၀မွ်ျခင္းျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ မဖတ္ရေသးသူမ်ား ဖတ္ၾကည္႕ေစခ်င္ပါတယ္ရွင္။


ခင္မင္လွ်က္...

hut1.png



အိမ္႔ခ်မ္းေျမ႕ေဒါ႕ကြန္းမွ ေကာ႕မန္႕မ်ား

1. 500 Kyats = 50 cents, right?
Comment by EE — March 6, 2009 @ 2:38 am

2. ဂုဏ္မက္သူမွာ ရုိးဂုဏ္ဆိုတဲ႔ စကားလံုးသက္ဝင္လႈပ္ရွားလာပံုကို သေဘာေပါက္သလိုရွိသြားပါတယ္။
Comment by ေရွးစာဆို — March 6, 2009 @ 3:35 am

3. အဲ့ဒီစာအုပ္ေလးလွမ္းမွာၿပီး ဖတ္ဦးမွ။ ဆရာေကာက္ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာလို ဟာသေဇာင္းေပးမဂၢဇင္းကို ကိုင္တုန္းက အံ့ၾသရတယ္။ ကဗ်ာဆရာက ဟာသမဂၢဇင္းကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းကိုင္သြားတယ္။ သူကိုင္လို႕လည္း ေသာင္းေျပာင္းမွာ (မဆီမဆိုင္ပဲလို႕ ထင္ရေအာင္) ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ပါခဲ့တာေပါ့ေနာ္။ ဒါနဲ႕ ဆရာေကာက္က ကၽြန္ေတာ္ဆက္၍ေရးခ်င္ေသာ ကဗ်ာမ်ား ဆိုတဲ့ စာအုပ္လည္း ထုတ္ခဲ့ဖူးတယ္ဗ် ။ အမွတ္မွားေနရင္လည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ေက်းဇူးပဲဗ်ာ။
Comment by mnm — March 6, 2009 @ 4:36 am

4. မေလးေရ- သဒၵါမမွန္ စာလံုးေပါင္း မမွန္တာျခင္းေတာ့..တူေနျပီ။
စိတ္၀င္စားစရာ ေကာက္နုတ္ခ်က္ကေလးေတြပဲ။
ဟုတ္တယ္- စာတခုကို ဖတ္လိုက္ရင္..တမ်က္ႏွာေလာက္ ဆိုရင္ေတာင္ စာေရးသူရဲ႕ အတြင္းထဲကို လံုလံုေလာက္ေလာက္ ထိုးေဖာက္ျမင္ရတတ္တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္လဲ..အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာေတြ..ဘာေတြမွာ အက္ေဆး ေတာင္းတာ..ကာဗာလက္တာ ေရးခိုင္းတာပဲ.. ကူးခ်ထားရင္လဲ..ကူးခ်ထားမွန္းသိသာတယ္ ေနာ္။
Comment by K — March 6, 2009 @ 7:14 am

5. ျမန္မာ့အယ္ဒီတာမ်ားအေၾကာင္းကို စိတ္၀င္တစားဖတ္သြားပါတယ္၊ မအိမ္ခ်မ္းေျမ့။
စာေပကို ႏွစ္သက္သူတစ္ေယာက္ပါ။
Comment by အၿပံဳးပန္း — March 6, 2009 @ 7:31 am

6. visited
Comment by kom — March 6, 2009 @ 8:38 am

7. Ma Lay,
Visited and enjoyed it.
Ain Shin Ma
Comment by lynda — March 6, 2009 @ 11:17 am

8. ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေသြးသစ္ရဲ ့ အျမင္ေတြကို ႏွစ္သက္ သေဘာက်တယ္ဗ်ာ.. အေလးထားသင့္တဲ့ စကားလံုးမ်ားကို မွ်ေ၀ေပးတဲ့ ေက်းဇူးပါဗ်ာ.. ဒါနဲ ့ ကြ်န္ေတာ္က ဆိုက္ပရပ္စ္ ကပါ..
Comment by ေနညိဳရင့္ — March 6, 2009 @ 3:30 pm

9. EE.. ေက်းဇူး.. း) ျပင္လိုက္ျပီေနာ္..
ေရွးစာဆို … ဟုတ္ကဲ႕…. ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲမသိ
mnm … က်မလဲ ဆရာေကာက္ရဲ႕ အင္တာျဗဴးကိုဖတ္ျပီး အေလးအနက္သမားဆိုတာကို သတိထားလိုက္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆက္၍ေရးခ်င္ေသာ ကဗ်ာမ်ား ဆိုတာေတာ႕ က်မ မေတြ႕မိဘူး။ ဒီအင္တာျဗဴးစာအုပ္ထြက္ျပီးမွ ထုတ္တာမ်ားလားမသိ။
K... ဟုတ္တယ္.. စာေရးသူရဲ႕ အတြင္းထဲကသဏန္က ဖုံးကြယ္ရခက္တယ္ေနာ္။ အထူးသျဖင္႕ ရသ၀တၳဳေရးရင္ ဇာတ္ေကာင္ေတြေနရာမွာ ကိုယ္႕အာေဘာ္ေတြ ပါပါသြားတတ္တယ္။ အေတြ႕အၾကဳံရတဲ႕ စာေရးဆရာေတြေတာင္ လုံး၀ခြဲထြက္ဖို႕ ခက္တယ္လို႕ ဆိုၾကတယ္ေက..။
အျပဳံးပန္း… ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ စာေပနွစ္သက္သူအခ်င္းခ်င္းေတြ႕ရတာလဲ ၀မ္းသာပါတယ္ရွင္။
kom .. ဟုတ္ကဲ႕အမ။
Ain Shin Ma .. မေတြ႕တာၾကာေပါ႕.. လင္ဒါေနေကာင္းလား
ေနညိဳရင္႕ … ဟုတ္ကဲ႕ ေတြ႕ရတာ၀မ္းသာပါတယ္ရွင္။
Comment by မေလး — March 6, 2009 @ 3:37 pm

10. မေလး မွ်ေ၀တာ ေက်းဇူးပါ။ မွတ္သားရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ မဂ်စ္က ေျပာဖူးတယ္။ ပုံရိပ္ေရးပုံက အသက္နည္းနည္း ႀကီးတဲ့ေလသံမ်ဳိးတဲ့။ မဂ်စ္ကုိေတာင္ သတိရမိပါတယ္။
Comment by ပုံရိပ္ — March 6, 2009 @ 9:07 pm

11. မွ်ေ၀တာ ေက်းဇူးပါ မေလး။ အယ္ဒီတာေတြရဲ ႔ ရင္ဖြင့္စကားေတြဖတ္ျပီး ျပံဳးမိပါတယ္။
ညီမကေတာ့ တတ္လို႔ေရးေနတာမဟုတ္လို႔ ေရးရင္းနဲ႔ ပိုတတ္ေအာင္ ေလ့လာေနဆဲပါ။
ကိုယ့္ေ႔ရွကလူေတြ ေရးတာကိုလည္း ဖတ္ရင္း ေပါ့။
Comment by ShwunMi — March 7, 2009 @ 12:10 am

12. တကယ္ကိုေကာင္းတဲ့ ပို႕စ္ပဲ အစ္မေရ့ က်ေနာ္မေန႕တည္းကဖတ္ျပီးျပီး
ဆရာေမာင္ေသြးသစ္ ေျပာထားတဲ့ ကဗ်ာဆရာ ဆိုတာကိုလည္း အရမ္းသေဘာက်တယ္ ။ ဆရာေမာင္တည္ျငိမ္ ရဲ့ အယ္ဒီတာဖတ္ျပီး က်ေနာ္ကေတာ့ ပါးစပ္ဖြင့္ျပီးရယ္မိတယ္ အစ္မေရ့ အယ္ဒီတာ့ ေနရာမွာ ဘေလာ့ဂါဆိုရင္ေတာ့ အဲ့ထဲက အခ်က္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကိုယ္ပါေနတယ္ ေက်းဇူး ေ၀မွ်ေပးတာ ။
ဒါနဲ႔ visitedလို႔ေျပာတဲ့သူေတြ ေတာ္ေတာ္ေခတ္စားလာတယ္ စိတ္ကုန္လြန္းလို႔ အဲ့လိုေတြ႕ရင္ ဆီပံုးေတာင္ျဖဳတ္ခ်င္စိတ္ေပါက္တယ္ ေလတယ္ ဓာတ္
က်ေနာ္အဆင္ေျပပါတယ္ အစ္မေရ့ ေက်းဇူးပါ။
Comment by ေမာင္မ်ိဳး — March 7, 2009 @ 3:08 am

13. စာအုပ္ေတြ ဖတ္၊ မွတ္၊ စုေဆာင္းသိမ္းဆည္းရတာကို အရမ္းသေဘာက်တာပါ။ ရွဲဒိုးဆိုလို႔ တကယ့္ကို နာမည္ႀကီး စာေရးတဲ့သူတစ္ေယာက္ေတာင္ ရွဲဒိုးနဲ႔ အမည္ခံထားတယ္ဆိုတာကို ဟိုတစ္ေန႔ေလးကမွ သိရတယ္ မေလးေရ၊ လံုူး၀ကို မယံဲုႏိုင္စရာ (ထိပါးေစလိုတဲ့စိတ္မရွိလို႔ အမည္မေဖာ္ျပေတာ့ပါဘူး)။ မေလးဖတ္ခ်င္တဲ့စာအုပ္ရွိရင္ ေျပာေနာ္။ တျခားဆီကေနတစ္ဆင့္ ညီမေလး ပို႔ေပးလို႔ရတာမ်ဳိးဆို pdf file နဲ႔ ပို႔ေပးလို႔ရတယ္။ စာအုပ္စင္မွာေတာ့ တင္ထားလို႔မရဘူးေပါ့။
Comment by ေအးခ်မ္းသူ — March 7, 2009 @ 4:46 am

14. ပုံရိပ္... အဲဒါလဲတမ်ိဳးေကာင္းတာပဲ.. မေလးကိုဆိုေလးဆယ္ေက်ာ္ထင္လို႕ အခ်ိဳ႕ေတြက၊ မေလးလဲ ဂ်စ္ကိုသတိရတယ္
ရႊန္းမီ .. မေလးလဲ ၀ါသနာက တားမရလို႕ ညီမေလးေရ..
ေမာင္မ်ိဳး .. visited လို႔ေျပာတဲ့သူေတြက တခ်ိဳ႕က ဘာေရးရမွန္းမသိလို႕၊ ဒါမွမဟုတ္ အခ်ိန္မရွိလို႕လားမသိ။ ဒါေပမယ္႕ ဆီဗုံးမွာ သို႕မဟုတ္ ေကာ႕မန္႕ အခုငါးဆယ္လုံးက visited လို႕ဆိုရင္ဘယ္လိုေနမလဲမသိ
ေအးခ်မ္းသူ .. သမာရုိးက်မဟုတ္တဲ႕.. နာမယ္မၾကီးတဲ႕ ဘယ္သူမွမသိတဲ႕ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ ဦးေနွာက္ထဲကို ၀င္ၾကည္႕ခ်င္တယ္.. တကယ္အတည္ေျပာတာ.. လူတိုင္းဖတ္တဲ႕စာေတြ မဖတ္ခ်င္ဘူး။
Comment by မေလး — March 9, 2009 @ 10:47 am


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...