မဂၤလာပါရွင္.. ဒီဘေလာဂ္ေလးကို ၂၀၀၆ ၾသဂုတ္လမွာ စတင္ေရးခဲ႔ပါတယ္။ အခုေတာ႔ အိမ့္ခ်မ္းေျမ့ေဒါ့ကြန္းမွာ စာေတြ ဆက္ေရးေနေၾကာင္းပါ...။
လာလည္ေသာ လူနည္းစု ေမာင္ႏွမမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။

Saturday, March 22, 2008

မြန္းလြဲစာ

“ေစာင္႕ေနတာၾကာျပီလား”

“မၾကာေသးပါဘူး”

“စားနွင္႕တာမဟုတ္ဘူး”

“ေစာင္႕ေနတာေလ.. တူတူမွာစားဖုိ႕”

“မွာေပးရမလား”

“အင္း.. ဘေရာ႕ကာလီကိရွ္ နဲ႕ ပန္းသီးေဖ်ာ္ရည္ပဲ ယူေတာ႕မယ္..”

“အင္း ကိုယ္သြားယူလိုက္မယ္..”

“ေက်းဇူး..”

“ပန္းသီးေဖ်ာ္ရည္ကုန္ေနတယ္တဲ႕ သေဘာၤသီးေဖ်ာ္ရည္ရတယ္မဟုတ္လား”

“ရပါတယ္.. ၾကိဳက္တယ္ ေက်းဇူး”

“အဲဒီေက်းဇူးဆိုတာၾကီး ခဏခဏမေျပာပါနဲ႕လား”

“အက်င္႕ပါေနလို႕ပါ”

“ဒါနဲ႕ မင္းရဲ႔ ေနာက္ဆုံးပုိ႔စ္ေလးကုိ လူေတြဘယ္လုိျမင္မယ္ထင္လဲ၊ အစုံျမင္ေနၾကတယ္
နည္းနည္း နားလည္ရခက္မယ္ေနာ္”

“အင္း ေစာင္႕ၾကည္႕ေနတာ လူေတြရဲ႕ ဆိုက္ကိုေတြကိုေလ.. သိပ္စိတ္၀င္စားဖုိ႕ေကာင္းတယ္”

“မင္း ေရးထားတာ သိမ္ေမြ႕ပါတယ္၊ ဒါေပမယ္႔ လူေတြျမင္တာက တစ္မ်ိဳးေနာ္၊ ငါးၾကင္းေၾကာ္ျပီးရင္ ကလပ္ျဖစ္ေနဦးမယ္.. ”

“ဟင္.. ဘာလို႕လဲ၊ ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္ရင္ conformity ကိုေရးထားတာပါ
sense of belonging regardless of one's own belief ကိုေရးတာေလ၊ ဘာျဖစ္ကုန္ျပန္ျပီလဲ”

“ေဘးလူေတြအေနနဲ႔ဖတ္ၾကည္႔ရင္ မင္းကုိ ဆုိရွယ္က်တယ္၊ အေနာက္ကုိအထင္ၾကီးတယ္လုိ႔ ျမင္ႏုိင္တယ္”

“အဲ… က်မ relatively ျမန္မာဆန္ပါတယ္.. ၊ေနာက္ ဒါ.. ၀တၳဳေလ”

“စာေရးသူတစ္ေယာက္ ကြန္မင္႕ေရးသြားသလို ကုိယ္႔ရဲ႔ ခံစားခ်က္အစစ္အမွန္ကုိဖုံးကြယ္ျပီး အသင္း၀င္ျဖစ္ဖုိ႔စေတးတယ္ဆိုတာ… အဲဒါကုိပဲကြက္ျပီး လူေတြအမ်ားစုျမင္နိုင္တယ္”

“ဟင္.. ၀တၳဳေလ.. ေနာက္ျပီး ကၽြန္မမွာ ေခြးလဲမရွိဘူး”

“အဲလုိမျငင္းနဲ႔ေလ ဆရာမကလဲ၊ ရွိသားပဲ၊ ေခြးသုံးေကာင္ေတာင္မဟုတ္လား”

“ဟင္.. ဘယ္မွာလဲ”

ေဒါ႔ကြန္းတဲ႔၊ ဘေလာ႔ဂ္တဲ႔၊ အိပ္မက္တဲ႔…. ဟားဟား”

“အိုးးးးးးးးးးးးးးးး”

“ဒါေပမယ္႕ ကၽြန္မေပးခ်င္တာေတြကို စာဖတ္သူေတြက prism လို တစ္ျခမ္းစီတစ္ျခမ္းစီက ကိုယ္စီျမင္တာကို သိပ္ၾကိုက္တယ္”

“ဟုတ္တယ္.. ဒါေပမယ္႔ အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာကဲြထြက္ျပီး တကယ္႔အစစ္အမွန္ကုိလည္း ေထာင္႔တစ္ခုအေနနဲ႔ အထင္မွားသြားတတ္တာကုိလည္း သတိထားသင္႔တယ္ေနာ္”

“အင္း.. ဆက္ေျပာပါ”

“ဘယ္္လုိေျပာရမလဲ… ဟုိဟာေပါ႔ေနာ္…အင္း.... ေျပာခ်င္တာကေပါ႔ေနာ္…”

“အမေလး… ေျပာမွာသာေျပာပါ…၊ စိတ္သိပ္မရွည္ခ်င္ဘူး”

“ေျပာပါ႕မယ္.. ေနာက္ဆုံးမွာ ေကာင္မေလးက ေကာင္ေလးကို အၾကာၾကီးနမ္းတဲ႔အခန္းေလ”

“အင္း”

“ျမန္မာေတြအျမင္မွာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္မယ္”

“ရွင္္… ”

“ဖတ္မိသူေတြ အသည္းယားလိမ္႔မယ္”

“ဟင္…ဟုတ္လို႕လား.. သူအသည္းယားတိုင္း”

“ဟားဟား”

“ဒါ ၀တၳဳေလ.. အေနာက္ကို အထင္ၾကီးတယ္ျမင္မယ္ဆိုရင္လဲ ျမင္ပါေစ.. အနည္းနဲ႕အမ်ား အထင္ၾကီးလို႕ အျပင္ကို တစ္နည္းနည္းနဲ႕ ကၽြန္မတို႕ေတြ ေရာက္ေနၾကတာပဲမဟုတ္လား”

“အခုဟာက စားပြဲေပၚကို ခ်ျပတာကိုေျပာေနတာ.. မင္းရဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲကလိုေပါ႕၊ အကုန္ခ်ျပမလို႕လား”

“ဟုတ္တယ္ေလ.. မ၀ံမရဲနဲ႕ တတ္သမွ်မွတ္သမွ် ခံစားခ်က္နဲ႕ ခ်က္ထားတဲ႕ ဟင္းေလးေတြ၊ ေနာက္ျပီး သူမ်ားဆီက ရလာတဲ႕ ခ်က္နည္းအသစ္ေလးေတြကိုလဲ အစမ္းခ်က္ျပီး စားပြဲေပၚတင္ျပေနတာပါ၊ တခ်ိဳ႕ဟင္းေတြက အစပ္အဟပ္တည္႕ခ်င္မွလဲ တည္႕မေပါ႕”

“အကုန္ခ်ေကၽြးမလို႕လား”

“ဒါကေတာ႕ ကုိယ္ဘယ္ေလာက္ ခ်က္နိုင္လဲအေပၚမွာ မူတည္ပါမယ္၊ စားသူေတြကေတာ႕ သူနွစ္သက္ရာကို စားသြားမွာပဲေလ၊ ေကာင္းတယ္မေကာင္းဘူးလဲ လြတ္လပ္စြာေျပာခြင္႕ရွိပါတယ္”

“မတည္႕တာေတြ စားမိျပီး တစ္စုံတစ္ခုျဖစ္လို႕ကေတာ႕ ေက်းဇူးမတင္တဲ႕အျပင္ အေမရိကန္ေတြလို ခ်ေကၽြးသူကို တရားစြဲေနဦးမယ္ေနာ္.. ဟားဟား”

“အဲ.. ဘာေျပာရမွန္းေတာင္မသိဘူး”

“အခ်စ္၀တၳဳေလးေတြပဲ ေရးပါလား အျပစ္ကင္းကင္းေလးေတြ”

“ကုန္ၾကမ္းကုန္ျပီ”

“ဗ်ာ..”

“ဟြန္းဟြန္း၊ စ တာပါ… ဟိုေလ စာေရးတယ္ဆိုတာ အဲလိုမရဘူးေလ၊ ခံစားခ်က္မရွိပဲနဲ႕ အတင္းလုပ္ျပီး ေရးလို႕မွ မရတာ၊ ေနာက္ျပီး အခ်စ္၀တၳဳတိုင္းကလဲ အျပစ္နဲ႕မွ မကင္းၾကပဲ၊ အဲဒါေတြေရးေတာ႕လဲ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္သတဲ႕.. ”

“အင္းပါကြာ.. မင္းစိတ္ခ်မ္းသာရင္ျပီးတာပါပဲ.. ကဲ ဒါကို ကုန္ေအာင္စားဦး၊ ကိုယ္သြားမယ္”

“အင္း… ခုေန..ကန္ဇြန္းရြက္ေၾကာ္နဲ႕ ငပိေၾကာ္ေလးနဲ႕ စားရရင္ေကာင္းမယ္ေနာ္”

“ရုံးဆင္းရင္ ကုလားမၾကီးဆိုင္မွာ သြား၀ယ္ၾကမယ္ေလ.. ဟုတ္ျပီလား”

“ဟုတ္.. ေက်းဇူး”

“လုပ္ျပန္ျပီ..”

“ဟင္းဟင္း.. ေဆာရီး”

“အိုေကေနာ္.. ညေနေတြ႕မယ္”

“အင္း.. ေတြ႕မယ္”

“ဘိုင္”

“ဘိုင္”

13 comments:

Anonymous said...

အားက် ၾကည္ႏူးစြာနဲ ့ ေပ်ာ္႐ႊင္ဖြယ္ရာ ေန ့လည္စားဝိုင္းေလး ကို ေငးေမာသြားရင္း...............
မိုးထက္ေန

Anonymous said...

အိမ့္ေရ
အစ္မက အိမ့္ရဲ့ဘေလာ့မိတ္ေဆြေဟာင္းထဲကပါပဲ။ ဒီပို ့စ္ေလးေကာင္းတယ္သိလား။
အေရးအသားေလးအသက္၀င္ၿပီးထင္ေပၚတယ္။

အစ္မရဲ ့ေကာ္မန္ ့ကိုမတင္ပဲထားရင္ထားရင္လဲထားေနာ္။ “ေန ့လယ္စာ”နာမည္
နဲ ့ ညီလင္းသစ္ လည္းေရးဖူးတယ္။ အဲတုန္းကအိမ့္လိုုပဲ“ေန ့လည္စာ”လို ့ေရး
ထားလို ့အစ္မတစ္ေယာက္ကေထာက္ျပခဲ့တာမွတ္မိလို ့အခုလည္းအိမ့္ကိုဆရာ
လာလုပ္တာ။

တစ္ျပည္သူ အိမ့္ခ်မ္းေျမ႕ said...

စာလုံးေပါင္းျပင္ေပးတဲ႕ အစ္မကိုေက်းဇူးပါေနာ္..
နာမယ္တူမွာစိုးလို႕ မြန္းလြဲစာလို႕ ေျပာင္းလိုက္မယ္ အစ္မ…

ေကာ႕မန္႕ေရးေပးေသာ ကိုမိုးထက္ေနကိုလဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္..

SMNTL said...

Visited here. I often visited here b4 but never leave my messages. Here i am to leave my paw as i cant find your Cbox.

It would be nice to have you back as i started my blog recently which is called http://moralvirtues.blogspot.com/.

Welcome your advice as you seen very professional.,

Nice to see you. Thanks naw Ma Ma.

SMNTL

တန္ခူး said...

အိမ့္ေရ...အိမ့္တို႕နဲ႕အတူ မြန္းလြဲစာ တိတ္တိတ္ေလးစားသြားတယ္။ အိမ့္ကဟင္းခ်က္ေကာင္းပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ စားပြဲေပၚခင္းထားသမၽွ ၿမိန္လၽွက္ပါတယ္။

pandora said...

မေလး ခ်ခင္းထားတာေတြအားလံုး ၿမိန္ယွက္စြာ အားေပးသြားပါတယ္..

Anonymous said...

ဆရာမ
က်ေနာ္ ဆရာမ တို ့ ေနလည္စာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ မြန္းလြဲစာ ပဲေျပာေျပာ၊ မြန္းတိမ္းစာ လို ့ပဲဆိုဆိုအဲဒီ စကားဝိုင္းလဲထဲဝင္ပါပါရေစ။ က်ေနာ္တို ့ ျမန္မာ စာေရးသူေတြ နဲ ့စာဖတ္သူ အမ်ားစု မွာ ခုထိမကင္းလြတ္ႏိုင္ ေသးတဲ့ အငုတ္စိတ္ကေလး တစ္ခုအေၾကာင္းပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြ ကဆို Art for Art Sake ဆိုတာနဲ ့ Art for People Sake ဆိုၿပီး အႀကီးအက်ယ္ အျငင္းအခုန္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တိုင္းျပည္ေပၚမွာ ေမြးဖြားလာတဲ့ လူတိုင္းရဲ ့ လက္ဝဲသူငယ္နာ မကင္းတာကို ျပတာျဖစ္တယ္။ စာေပ ေဝဖန္သူအမ်ားစု (အစိုးရ ေရာ ပုဂၢလိကပါ)က စာမူတစ္ခုကို ၾကည့္ရင္ ဘာ Message ေပးႏိုင္သလဲ၊ ေပးတဲ့ Message က လူထု အေပၚ ဘယ္လိုထိေရာက္ သလဲဆိုတာမ်ိဳး နဲ ့စာေပကို ဆံုးျဖတ္တယ္။ တခ်က္စဥ္းစား ဖို ့႐ွိတာက စာေရးသူ အေနနဲ ့က ငါ့စာဖတ္ျပီး ဒီ Message ေတြ ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ ့ဖန္တီးမယ္၊ စာဖတ္သူေတြ ကလဲ ဒီစာဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ ငါတို ့ဒီ Message ေတြရမယ္ ဆိုတဲ့ ဆႏၵစြဲမ်ိဳးေတြ ႐ွိေနတယ္ ဆိုရင္ကေတာ့ ေဆာင္းပါးတို ့၊ ပံုျပင္တို ့ ဆိုတဲ့ ဟာမ်ိဳးေတြ သာဖတ္သင့္တယ္။ ပံုျပင္လိုဟာ မ်ိဳးေဆာင္းပါးလိုဟာ မ်ိဳးရဲ ့တာဝန္ဟာ နားေထာင္သူ ၊ ဖတ္သူကို တစ္ခုခု သင္ခန္းစာ ေပးႏိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ေပၚမွာ ေပၚေပါက္လာတာလို ့က်ေနာ္ေတာ့ ယံုတယ္။ အႏုပညာ တစ္ခု ဖန္တီးတဲ့ အခါမွာ ဖန္တီးသူ အႏုပညာ႐ွင္ရဲ ့စိတ္ခံစားခ်က္ နဲ ့ ေခတ္ၿပိဳင္ပံုရိပ္ေတြ ကို ျပဆိုႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ့ အတြက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ လံုေလာက္တယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို ့မွာ အႏုပညာ ဆိုတဲ့ အရာ အစား ႏိုင္ငံေရးေၾကျငာစာတမ္းတို ့၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ေၾကျငာစာတမ္းတို ့ ဆိုတာမ်ိဳးေတြသာ ေရးဖို ့႐ွိေတာ့တယ္ထင္တယ္။ ေနာက္ ဆရာမ ေျပာသလို လူတိုင္းက မွန္ကူကြက္ (prism ) လို ျမင္ၾကမယ္ ဆိုတာကို ေတာ့ သံသယ႐ွိဖို ့မလိုဘူး။ မင္းဘူး ဦးၾသဘာသ ရဲ ့မေဟာ္သဓါ ကစလို ့ ဂ်ိမ္းဂ်ိြဳက္ရဲ ့စာေပးေတြ အထိ အားလံုး ကိုယ္ျမင္ခ်င္တဲ့ ေထာင့္ကေန ျမင္ၾကမယ္၊ ဖတ္ၾကမယ္ ၊ ခံစားၾကမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘံုက်တဲ့ ေထာင့္တစ္ေထာင့္ ဆိုတာကေတာ့ ဖန္တီးသူရဲ ့အႏုပညာ အားအေပၚမွီးၿပီးေတာ့ တြယ္ဆက္ပါဝင္ေနျပီးသား ျဖစ္တယ္။ အဲဗတ္မြန္ ့ ရဲ ့ေအာ္သံ ပန္ခ်ီကား (Evard Munch-The Scream) မွာဆိုရင္ ၾကည့္စရာမွန္ကူကြက္ေတြ သိပ္မ်ားတယ္၊ အရူးထၿပီးေအာ္သလား ၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေနာက္က ေသနတ္နဲ ့မ်ားလိုက္ေနသလား ၊ စတဲ့ လားေပါင္းမ်ားစြာ ႐ွိေပမဲ့ တစ္ခါခါလူဟာ အင္မတန္သိမ္ငယ္ေလာက္ေအာင္ ပတ္ဝန္က်င္နဲ ့အရာအရာတိုင္းဟာ ေၾကာက္ဖို ့ေကာင္းတယ္ ဆိုတဲ့ ဘံုက်တဲ့ အျမင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွာ ႐ွိပါတယ္။ ေနာက္ ႐ွိပ္စပီးယား ရဲ ့ ႐ိုမီယိုဂ်ဴလီယက္ ကို စိတ္အားေလ်ာ့သူေတြ ၊ ေပ်ာ့ညံ့သူေတြ ၊ စတဲ့ ေထာင့္ေတြ ကျမင္လို ့ ရေပမဲ့ အတၱေတြၾကားထဲမွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတစ္ခုထဲ နဲ ့အ႐ံႈးေပးလိုက္ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ဆိုတဲ့ ဘံုက်တဲ့ အခ်က္ ႐ွိေနပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ဗူးဗြားေရးတဲ့ ေရပြက္ပမာ (မူရင္း မဖတ္ဖူး နာမည္မသိ) လို ဝတၳဳမ်ိဳး ဟာ ဆိုလဲ ေထာင့္ကြဲေပါင္း မ်ားစြာက အႏၱရယ္ ႐ွိတယ္လို ့ထင္ရေပမဲ့ တကယ့္ဘံုက်တဲ့ ေထာင့္မွာကေတာ့ မိခင္ကို ခ်စ္တဲ့ အတၱနဲ ့ လူတစ္ေယာက္ကို သနားတဲ့ စိတ္တျပိဳင္ထဲ ျဖစ္ေပၚေနျခင္း ကို ေတြ ့ရတယ္။ ဆရာမေရ က်ေနာ့ အျမင္ေတာ့ Classic ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳအမ်ားစုဟာ အခ်ိန္ေပၚမွာ မွီးၿပီး ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုတာာထက္ သူတို ့ထြက္လာကတည္းက စာေရးသူရဲ ့ ခံစားခ်က္ခိုင္မာမႈ၊ အႏုပညာအားနဲ ့ ေခတ္( ဝတၳဳထဲမွာ ပုဂံဆိုပုဂံ ပီသ၊ သကၠရာဇာ္ ၃၀၀၀ ဆို ၃၀၀၀ ပီသမႈ) ကိုျပဆိုႏိုင္မႈ ေတြ နဲ ့ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစား မႈ ကို ထည့္သြင္းႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ ဒီေနာ့ ဝတၳဳထြက္ ေနာက္ေန ့ ဂႏၶဝင္ ျဖစ္သြားတယ္ ထင္တာပါပဲ ဗ်ာ။ စာေပတစ္ခုေပၚ မွာ ေဘာင္ေခတ္ျမင္တာကို ရြံ ့ေနရင္ ကေတာ့ မာယာေကာ့စကီး ၊ ဒဂံုတာရာ ၊ ၾကည္ေအး ၊ ဂ်ဴးဆိုတဲ့ လူေတြ ေပၚေပါက္လာဖို ့ မ႐ွိဘူးထင္တာပဲ။
ေနာက္တစ္ခ်က္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာနမ္း ၊ခါးဖက္စတဲ့ စကားလံုး ေတြ ကို ဖတ္လို ့ ျမန္မာ မဆန္ဘူး လို ့ေျပာဖို ့အေၾကာင္း မျမင္မႈပါဘူး ။ က်ေနာ္တို ့ ျမန္မာေတြ လဲ နမ္းၾကပါတယ္။ ေနာက္ ဆရာမေရး တဲ့ ထဲက အနမ္းဟာ အေၾကာင္းအရာ ကိုသာျပပါတယ္။ ခံစားခ်က္ ကို မျပဘူး (ဥမမာ။ ။ ဖူးႏုေနတဲ့ သူမ ႏႈတ္ခမ္းတို ့ .. ဘာညာဘညာ ဆိုၿပီး) အႏုစိတ္မႈန္းတာမ်ိဳး မွ မဟုတ္တာ။
ေနာက္ဆံုး ဆရာမ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းလိုက္တာ နဲ ့ပတ္သက္လို ့ ေလႏုေအး၊ ဝတ္လစ္စလစ္လမ္းမ၊ ေဝါ့ဒစၥေနး အျပာ ( စတဲ့ ဒဂံုတာရာ ရဲ ့စကားလံုး ထြင္ယူထားတာပါ) ေနာက္ က်ေနာ္ကေရာ ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္မည္ လဲ (ဆရာဗန္ေမာ္တင္ေအာင္ ရဲ ့ဇာတ္ေကာင္ေတြ သံုးေလ့႐ွိ) ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ကေတာ့ မူပိုင္ ကိစၥ Credit ကိစၥ ႐ွိမယ္။ ေန ့လယ္စာ လို ဟာ မ်ိဳး မြန္းလြဲစာ ဆိုတာမ်ိဳးဟာ က်ေနာ္တို ့ ပင္ရင္ ဘာသာစကားထဲက စကားလံုးေတြ ျဖစ္လို ့နာမည္တူမွာေတာ့ စိုးရိမ္ဖို ့မလိုဘူးထင္တယ္ ခုန က်ေနာ္ေရး ခဲ့တဲ့ အင္မတန္ နာမည္ၾကီးပါတယ္ ဆိုတဲ့ The Scream ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ ့တျခား ပန္ခ်ီဆရာေတြ ဆြဲတဲ့ တျခားကားေတြ ႐ွိတယ္၊ ေနာက္ အေမ ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ ့ ဝတၳဳေတြ ၊ Gone With The Wind ဆုိတာ မ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့........The Lunch ဆိုတာ Clude Monet ရဲ ့နာမည္ၾကီး ပန္ခ်ီကား တစ္ကားလဲ ႐ွိတာပဲ။
မ်က္စိေတာ္ေတာ္ ေညာင္းသြားၿပီး ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ့ ေကာ့မန္ ့က ဆရာမရဲ ့အယူအဆ ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ အေပၚ တစ္ခုခု အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ က်ေနာ္က စာဖတ္သူတစ္ေယာက္ရဲ ့ အျမင္ကို ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ စိတ္႐ွည္႐ွည္နဲ ့ က်ေနာ့ေပါက္ကရေတြကို ဖတ္ေပးလို ့ ေက်းဇူးပါ ဆရာမ။ (ကန္းစြန္းရြက္ေၾကာ္ေတာ့ စားခ်င္တယ္ ဆရာမ)
စာဖတ္သူ

Yan said...

ညေရာက္ေနေပမယ္႔ မြန္းလဲြစာကုိ ျပန္လာခံစားမိတယ္.

ဒီေကာ္မန္႔ေလးက ကလပ္ ဆိုတဲ႔စာစုေလးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာျပန္ဖတ္မိျပီး ခံစားမိတာကုိ လာေရးမိတာပဲ ဆုိပါေတာ႔ဗ်ာ.

ကၽြန္ေတာ္႔အျမင္မွာေတာ႔ ေခြးေမြးမွ ကလပ္ထဲ ၀င္ရမယ္ဆုိတာနဲ႔ ေခြးရွိတုိင္း ကလပ္ အဖဲြ႔၀င္ေကာင္း ျဖစ္မျဖစ္ဆုိတာကုိ မေလး သိပ္မေျပာသြားဘူးလုိ႔ထင္တယ္. ေနာက္ထပ္ ဘာမက္ေဆ႔ခ်္မ်ားေပးဦးမလဲလုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ လုိက္ဖတ္ၾကည္႔ေသးတယ္.

ေနာက္ေတာ႔လည္း ကုိယ္႔ဖာသာကုိယ္ပဲ ျပဳံးမိလုိက္ပါေတာ႔တယ္.

မေလးက ပညာသားပါပါနဲ႔ Prism Angle တစ္ခုကုိ ဖန္တီးေပးခဲ႔တာဆုိတာကုိ ကၽြန္ေတာ္ Prism ရဲ႔ အျပင္ဖက္ ခဏထြက္မိလုိက္တဲ႔အခ်ိန္မွာ သိလုိက္ရတယ္.

ေနာက္ဆုံး အဆုံးသတ္က Ironic ျဖစ္သြားသလားလုိ႔ေတာ႔ ထင္မိတယ္.

ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ႔ ေခြးပုိင္ရွင္ ႏွစ္ေယာက္ ျမတ္ျမတ္နုိးႏုိး နမ္းေနခ်ိန္မွာ ေခြးႏွစ္ေကာင္ကေတာ႔ တစ္ေကာင္နဲ႔တစ္ေကာင္ၾကည္႔ရင္း မာန္ဖီေနၾကတယ္တဲ႔…

ဘာေျပာခ်င္တာလဲလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ဆက္ေတြးမိတယ္.

ေခြးပိုင္ရွင္ႏွစ္ေယာက္ ရင္းႏွီးမႈရဖုိ႔အတြက္ ေခြးနွစ္ေကာင္ဟာ တစ္ေကာင္နဲ႔တစ္ေကာင္ မတည္႔ဘဲနဲ႔၊ တည္႔စရာ မလုိဘဲနဲ႔ အသုံးခ်ခံလုိက္ရတာလား

သုိ႔မဟုတ္…

ေခြးႏွစ္ေကာင္ ရင္းႏွီးခင္မင္စရာမလုိဘဲနဲ႔ ေခြးရွိတယ္ဆုိတဲ႔ တူညီတဲ႔ ဘုံခံစားခ်က္တစ္ခုစီ ရွိတာနဲ႔ အဲဒီ႔ေခြးေတြရဲ႔ ပိုင္ရွင္ေတြ ခင္မင္နီးစပ္ဖုိ႔ အခြင္႔အလမ္း ရေစႏိုင္တာကုိ ဆုိလုိတာလား…

သုိ႔မဟုတ္…

ေအာက္က ေခြးနွစ္ေကာင္ ဘာပဲ ျဖစ္ေနေန သူတုိ႔ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ႔ မာစတာႏွစ္ေယာက္ အဆင္ေျပေနဖုိ႔က ပုိအေရးၾကီးတယ္ ဆုိတဲ႔ သေဘာကုိ ညႊန္းဆုိခ်င္တာလား…

ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႔ Prism Angle ထဲက အေတြးတစ္ခ်ိဳ႔ပါ..

အခ်ိန္တန္လုိ႔ မေလးရွင္းျပေပးႏုိင္ရင္ေတာ႔ ပုိေကာင္းတာေပါ႔ဗ်ာ. တစ္ျခားသူေတြရဲ႔ ရႈေထာင္႔ေတြကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္ေစာင္႔ဖတ္ပါဦးမယ္.

ဒီဒုိင္ယာေလာ႔ဂ္ေလးေတြက တကယ္ျဖစ္သြားခဲ႔တာလား၊ စိတ္ကူးနဲ႔ ေရးထားတာေလးေတြလား ဆုိတာေလးကိုပါ စပ္စပ္စုစု စဥ္းစားေနမိေသးတယ္.

ဟတ္ဟတ္ဟတ္..

Happy Easter Monday ပါ မေလး…

Anonymous said...

အိမ့္ေရ
အစ္မျပန္လွည့္၀င္လာျပန္ၿပီေနာ္။ အစ္မဆိုလိုတာက စာလံုးေပါင္းေလးသတိေပးရံုပါ။
ေခါင္းစဥ္မွာမို ့လို ့ေျပာရတာပါ။ အျခားဟာေတြကေတာ့မွားလဲမျမင္သာဘူးေလ။
ပို ့စ္ေခါင္းစဥ္တူတာကေတာ့ စာဖတ္သူ (စာေရးသူလို ့သာေခၚလိုက္ခ်င္ရဲ့) ေျပာသလို
တို ့ေတြရဲ့ အမ်ားပိုင္စကားလံုးေတြမို ့ျပင္ဖို ့ေလာက္ေတာ့မလိုပါဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က
တူတာမႀကိဳက္လို ့ေျပာင္းလိုက္တာမ်ိဳးပဲအစ္မယူဆမိပါတယ္။
ေနာက္ဒီမြန္းလြဲစာပို ့ေလးကလဲအိမ့္ရဲ့ေရွ ့ကပိုစ္ျဖစ္တဲ့ “ကလပ္”ဆိုတာကို ျပန္လည္သံုး
သပ္ေနတာမို ့အဲဒီပို ့ေလးအေၾကာင္းလည္းတစ္လက္စတည္းနည္းနည္းေျပာၾကည့္လိုက္
ဦးမယ္ေနာ္။ အဲဒီ“ကလပ္” ဆိုတာကိုကေမြးစားစကားလံုးျဖစ္ေနျပီေလ။ ျမန္မာစာမွာက
“ကလပ္” ဆိုရင္“ၾကာကလပ္နဲ ့စြမ္းေတာ္တင္” ဆိုတာမ်ိဳး အထြ႗္အျမတ္ထားတဲ့အရာမို ့
ဒီေခါင္းစီးေလးစဖတ္မိတုန္းကျမန္မာဆန္တဲ့အိမ့္ေတာ့ဘာအေၾကာင္းေတြမ်ားအထြ႗္အ
ျမတ္ေရးေတာ့မလဲလို ့ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွာအဂၤလိပ္စကားလံုးကိုတိုက္ရိုက္ေရးထား
တဲ့ကလပ္ျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ဒီေတာ့နိုက္ကလပ္ တို ့ဘာတို ့ကိုကိုယ္တိုင္၀င္မႏြဲဖူးေပမယ့္
သေဘာသဘာ၀သိထားသူမို ့ေခတ္မီမီေတြပဲေရးေတာ့မယ္ဆိုတာေတြးမိလိုက္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကလပ္၀င္နွစ္ဦးနမ္းၾကတာမဆန္းေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအနမ္းကိုရွႈင္းရွင္း
ေျပာရရင္ အစ္မေတာ့ခံစားလို ့မရဘူး။ နမ္းတဲ့အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာေဒသ၊ သူတို ့ေတြ ့ၾကတဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကနမ္းျခင္းနဲ ့စရမယ္ဆိုရင္လည္းသေဘာေလာက္ပဲနွဳတ္ဆက္နမ္းေလး
ပဲျဖစ္သင့္လားလို ့။ ဒါကလည္းေရးေနသူကိုယ္တိုင္ၾကံဳခဲ့ရတာကိုေရးတာမဟုတ္လို ့ရုပ္တိ
ေဗဒေတြနဲ ့ဆန္္းစစ္ရင္ေတာ့နည္းနည္းေလးေပါ့ေတာ့ေတာ့ေလးျဖစ္ေနတယ္။ကလပ္ကို
လာတဲ့နံနက္တိုင္းပဲအဲလိုအၾကာႀကီးနမ္းေနၾကတာလား။ ခ်စ္သူေတြပီပီ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္
ေလးေတြၾကမွနမ္းရင္ေတာ့ပိုၿပီးသဘာ၀က်က်ရင္ခုန္စရာ၊ သိကၡာရိွရိွအနမ္းေလးေတြျဖစ္
မယ္။ ဒီေနရာမွာသိကၡာဆိုတာကိုေတာ့ထည့္သင့္တယ္လို ့မွန္းၿပီးေျပာလိုက္တာပါ။ အစ္
မေတာ့အေနာက္နိုင္ငံေတြမေရာက္ဖူးေပမဲ့ သူတုိ ့ကပိုၿပီး စမက္က်က်ေနေလ့ရိွတာေတာ့
မွန္းလို ့ရပါတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ခ်စ္သူေဟာင္းေရွ ့မွာမို ့ရြဲ ့ၿပီးမ်ားအၾကာႀကီးနမ္းေနတာလားမသိဘူး။ ဒါက
လည္းျမန္မာ့အေတြးနဲ ့ေတြးလိုက္တာပါ။ နမ္းရံုေလာက္ကေတာ့သူမရဲ့ရည္စားေဟာင္း
ကပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတယ္တဲ့။
ပ်င္းလို ့အိမ့္ဘေလာ့မွာရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းေတြလာေလကန္ေနတာပါ။ ကိုယ့္ဘေလာ့ေတာင္
ကိုယ္္လွည့္မၾကည့္မိဘူး။ ခ်စ္တာ..ခ်စ္တာ..အိမ့္ကိုေလ။ ဂြဒ္နိုက္ အိမ့္ေရ။

ကလိုေစးထူး said...

မေရာက္တာ ၾကာလို႔ လာဖတ္ေတာ့ `မြန္းလြဲစာ´ နဲ႔ တည့္တည့္တိုးတယ္ တျပည္သူေရ…။ စာကို ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ `ကလပ္´ ကုိပါ ဆက္ဖတ္ဖို႔ လိုအပ္ျပန္တာနဲ႔ ကလပ္ကို အရင္ဖတ္ၿပီးမွ မြန္းလြဲစာကို ထပ္ဖတ္…။ ႏွစ္ခုစလုံးကိုဖတ္ၿပီးေတာ့ ကြန္မန္႔ေတြလဲ ဆက္ဖတ္မိ…၊ ေတြး…၊ ေငး…ေပါ့။

လင္း said...

မေရာက္ျဖစ္တာႀကာျပီမို ့ မြန္းလြဲစာ အပါအ၀င္ အားလံုး
ကို ျမိန္ယွက္စြာ စားသံုးသြားပါေႀကာင္း

စိုးထက္ - Soe Htet ! said...

ေရးတဲ့ လူေကာင္းေတာ့ မွတ္ခ်က္ေကာင္းေကာင္းေတြပါ ဖတ္ရတာေပါ့ ... ေက်းဇူး :)
ဒါနဲ႕ အကုန္ ဖတ္သြားပါတယ္ :P

Anonymous said...

ဧပရယ္ ၁ ရက္ အေရာက္လာ၏။ ႏွစ္သစ္ကို စိတ္သစ္နဲ႔ ႀကိဳဆိုၾကပါစို႔
http://goldmyanmar.myanmarbloggers.org

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...