မဂၤလာပါရွင္.. ဒီဘေလာဂ္ေလးကို ၂၀၀၆ ၾသဂုတ္လမွာ စတင္ေရးခဲ႔ပါတယ္။ အခုေတာ႔ အိမ့္ခ်မ္းေျမ့ေဒါ့ကြန္းမွာ စာေတြ ဆက္ေရးေနေၾကာင္းပါ...။
လာလည္ေသာ လူနည္းစု ေမာင္ႏွမမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။

Saturday, September 15, 2007

နံပါတ္ ၈ မ်ားနွင့္ ခရီးထြက္ျခင္း

မိုး ေတြသဲေနသည္။ လမ္းမီးေရာင္ေတြေအာက္ မိုးေရေတြေၾကာင့္ အေရာင္လက္ေနေသာ ကားလမ္းမႀကီးေပၚမွာ ေငြေရာင္ ကားတစ္စင္း ခပ္ျပင္းျပင္းေမာင္းလာေနသည္။ မိုးသည္းေနတာေတာင္မွ ျပဴတင္းေပါက္မွန္ကို ခ်ထားေသာေၾကာင့္ ေလျပင္းျပင္းေအာက္က မိုးစက္တို႔ ကားတြင္းသို႔ ခုန္ေပါက္တိုး၀င္သြားသည္။ စတီယာတိုင္ကို ညာလက္နွင့္ထိန္းထားရင္း ဘယ္ဘက္လက္တြင္းက ေဆးလိပ္ကို နႈတ္ခမ္းမွာေတ႔လွ်က္ ရႈိက္ဖြာလိုက္သည္။ မီးခိုးေငြ႔မ်ားကို ျပဴတင္းေပါက္ အျပင္ဘက္သို႔ မႈတ္ထုတ္လိုက္ရင္း ေဆးလိပ္ကိုင္ထားေသာလက္နွင့္ ပါးျပင္မွ မ်က္ရည္စ အခ်ိဳ႕ကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း သုတ္ပစ္လိုက္ေတာ့ မီးဖြားေတြက ျပဴတင္းေပါက္မွ တဆင္႔လႊင့္စင္သြားသည္။ ေအာက္နႈတ္ခမ္းကိုကိုက္ထားရင္း ေလာကႀကီးကို အရြဲ႕တိုက္လို႔ အံႀကိတ္ၿပဳံးလိုက္ရင္း စာၾကည့္တိုက္ ၀င္းအတြင္းက ကားရပ္ရန္ေနရာဆီသို႔ ကားကိုခပ္ျပင္းျပင္း ခ်ိဳးေကြ႔၀င္လိုက္သည္။

“ကၽြီ”


စာၾကည့္တိုက္နွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေမပယ္ပင္ေအာက္မွာ ကားထိုးရပ္လိုက္သည္။ ေဆးလိပ္မီးကို ျပာခြက္ထဲမွာ ထိုးေျခလို႔ မီးသတ္လိုက္သည္။ ကားစက္မသတ္ခင္ ျပဴတင္းေပါက္မ်ားကိုပိတ္ေသာ ခလုတ္ကို နွိပ္ခ်လိုက္သည္။ ျပဴတင္းေပါက္ေတြ တေ၀ါေ၀ါပိတ္သြားသည္။ ခုံေပၚမွာ ၾကဲျပန္႔ေနေသာ စာအုပ္အခ်ိဳ႕ကို လက္က စုစည္းကိုင္လိုက္ၿပီး ကားအျပင္ကိုထြက္လိုက္သည္။ မိုးေတြက သြန္က်လာေသာေၾကာင့္ ရင္ဘတ္နွင့္ ဂ်က္ကက္ၾကား စာအုပ္မ်ားကိုထိုးထည့္၊ ရင္မွာပိုက္လို႔ စာၾကည့္တိုက္ဘက္သို႔ စိမ္ေျပနေျပေလွ်ာက္လာသည္။ ဆင္၀င္ေအာက္ေရာက္ေတာ့ ေရစိုေနေသာဆံပင္္ေတြကို သပ္လိုက္ၿပီး စာအုပ္ျပန္အပ္သည့္ အေပါက္ထဲ စာအုပ္မ်ားကို ေလ်ာထဲ႔လိုက္သည္။ ေဆာင္းဦး၀င္စမိုး စိုထားေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ျဖစ္လာ၍ ဂ်က္ကက္ကို ရင္ဘတ္ေရွ႕အသာဆြဲစုလိုက္ၿပီး လက္ပိုက္ထားရင္း စာၾကည့္တိုက္ထဲ ၀င္လာသည္။ ၿပီးေတာ့ ေခတ္ေဟာင္းအဂၤလိပ္စာေပတန္းဘက္ကို ေလွ်ာက္လာလိုက္သည္။

“ဒီစာအုပ္ေတြ အကုန္လုံးမဖတ္နိုင္ခင္မွာ ေသဆုံးသြားရမွာေတာ့ နွစ္ေမ်ာမိတယ္”

ခပ္တိုးတိုးရြတ္ဆုိရင္း မ်က္စိေရွ႕ စင္ေပၚက Virginia Woolf ၏ “A room of One’s Own” ကိုဆြဲယူလိုက္သည္။ ေကာင္တာနားကစက္မွာ self check-out အၿပီး အိမ္ျပန္ယူမသြားခင္ေတာ့ ေခ်ာင္တစ္ေခ်ာင္မွာ ေခတၱထိုင္လို႔ သုံးေလးငါးမ်က္နွာေလာက္ ဖတ္လိုက္မည္ဟူေသာ အေတြးနွင့္ လူသူမရွိေသာ ေခ်ာင္တစ္ခုက လြတ္ေနေသာ ဆိုဖာတစ္လုံးဆီသို႔ ေလွ်ာက္သြားသည္။
ထိုလြတ္ေနေသာဆိုဖာနွင့္ မနီးမေ၀းက ဆိုဖာေနာက္တစ္လုံးမွာ အသက္ ၇၀ အရြယ္ အ၀တ္အစား က်က်နန၀တ္ထားေသာ အျဖဴအဘိုးႀကီးတစ္ဦး သတင္းစာတစ္ေစာင္ကို စိတ္၀င္တစားဖတ္ေနသည္။ သူ႔ေဘးက ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာေတာ့ တုတ္ေကာက္တေခ်ာင္း။ ခပ္လွမ္းလွမ္းစာၾကည့္ စားပြဲ၀ိုင္းေတြမွာေတာ့ လူငယ္အခ်ိဳ႕ ဟိုတစ္စု၊ သည္တစ္စု တိုးတိတ္စြာ စာဖတ္ေနၾကသည္။ ၾကမ္းျပင္မွ မ်က္နွာၾကက္အထိ ေျပာင္လက္ေတာက္ပေနေသာ မွန္ေတြကိုျဖတ္လွ်က္ အျပင္က မိုးစက္ေတြကို တခ်က္ၾကည့္လိုက္ရင္း ဆိုဖာေပၚသို႔ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ အျပင္မွာ ေလျပင္းျပင္းေအာက္မွာ ထင္းရႈးနွင့္ ေမပယ္ေတြ ယိမ္းထိုးေနသည္။ မိုးစက္ေတြက မွန္ျပင္ကို တေဖာက္ေဖာက္ ရုိက္ခတ္လာသည္။ စာၾကည့္တိုက္အတြင္းမွာေတာ့ ေအးျမ၊ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။

ပထမ စာမ်က္နွာအနည္းငယ္မွတဆင့္ အရင္ေခတ္က အဂၤလန္နိုင္ငံမွ အမ်ိဳးသမီးေတြ၏ ဘ၀ေတြကို တေစ႔တေစာင္း သိလိုက္ရသည္။ အဂၤလန္နိုင္ငံက တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္မ်ားအတြင္းကို ေထာက္ခံခ်က္မပါဘဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား တစ္ဦးဦးမပါဘဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀င္ခြင့္မရွိခဲ႔သည္ကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့ အံ႔ၾသမိ၍ မ်က္ခုံးျမွင့္လိုက္မိသည္။

“Virginia Woolf လား”
အဘိုးႀကီးက လွမ္းေမးသည္။

“ဟုတ္ကဲ႔” မျပဳံးခ်င္ ျပဳံးခ်င္ ျပဳံးလွ်က္၊ မေျဖခ်င္ေျဖခ်င္္ ေျဖလိုက္သည္။ ခုလိုအခိ်န္မွာ စာအုပ္ထဲမွာ နွစ္ျမဳပ္လို႔ ပတ္၀န္းက်င္နွင့္ ေခတၱကင္းေ၀းေနခ်င္သည္။

“မင္းသိလား….. သူေနာက္ဆုံး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အဆုံးစီရင္သြားတာ”
“သိပါတယ္.. စိတ္က်ေရာဂါနဲ႔ေလ၊ ေရကူး အလြန္ကၽြမ္းက်င္ပါလ်က္နဲ႔ အိတ္ထဲမွာ ေက်ာက္ခဲေတြထည့္ၿပီး သူ႔အိမ္နားက ျမစ္ထဲကိုဆင္းၿပီး အဆုံးစီရင္သြားတာ။”
“ဆန္းသစ္တဲ႔ အေတြးအေခၚေတြ၊ ဒီလိုစာေတြေရးနိုင္တဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ဦးေနွာက္ထဲကို မင္း ၀င္မၾကည့္ခ်င္ဘူးလား”
“မၾကည့္ခ်င္ဘူး အဘ၊ သူ႔အေတြးအေခၚေတြက ေၾကာက္ခမန္းလိလိပဲ။ ကိုယ့္ဘာသာ ရုိးရိုးေတြးၿပီး ေအးခ်မ္းစြာပဲေနခ်င္တယ္”
“ဟုတ္တယ္…။ မင္းလဲပဲ စိတ္ေတာ့ မေပ်ာ္ဘူးမို႔လား၊ မေသာက္တတ္တဲ႔ ေဆးလိပ္ကို အတင္းေသာက္ဖို႔လဲႀကိဳးစားေနတယ္”

ဒီေလာက္ေတာင္ သိသာေနၿပီလား၊ ေဆးလိပ္နံ႔ေတြမ်ား ဆံပင္ေတြနဲ႔ အက်ီ ၤေတြမွာ စြဲေနလို႔လား၊ ကားထိုင္ခုံေတြလဲ ေဆးလိပ္နံ႕ နံပါၿပီဟူေသာ အေတြးေၾကာင့္ အနည္းငယ္လႈပ္ရွားသြားသည္။ အဘိုးႀကီး၏ မ်က္လုံးအတြင္းသို႔လဲ စိုက္ၾကည့္လိုက္မိသည္။ အျပာေရာင္မ်က္လုံးေတြက အရြယ္နွင့္ မလိုက္ေအာင္ ၾကည္လင္ေတာက္ပေနသည္။

ေပ်ာ္တယ္၊ မေပ်ာ္ဘူးဆိုတာထက္ ခံစားခ်က္ေတြ ထုံေနတာပါ၊ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ် အရာအားလုံးက real မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ အိပ္မက္ရွည္ထဲ လမ္းေလ်ာက္ေနရသလိုပဲ” အဘိုးႀကီးကိုၾကည့္ရင္းေျပာလိုက္သည္။

“ဘယ္တုန္းက စျဖစ္လဲ မင္းေျပာျပခ်င္လား”
“၂၀၀၆”
“ဟုတ္တာေပါ့၊ မင္းဘ၀မွာ ၈ ဂ႑န္းေတြ ႀကီးစုိးတာပဲ”
“ဟင္… ဘယ္လိုသိလဲ”
“မင္း အခုလုပ္ေနတဲ႔ ေကာ္ပုိေရးရွင္းမွာ အလုပ္ရတဲ႔ေန႔ကလဲ လတစ္လရဲ႕ ၈ ရက္ေန႔ပဲ မဟုတ္လား”

“အို….”
“မင္းဘ၀ရဲ႕ အေပ်ာ္ဆုံး နွစ္တစ္နွစ္ကလဲ ၈ နဲ႔ ဆုံးတဲ႔ နွစ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီနွစ္အၿပီး ၈ နွစ္အၾကာမွာ မင္းဘ၀မွာ အလြန္ဆုိး၀ါးတဲ႔ အျဖစ္တစ္ခုနဲ႔ ၾကဳံခဲ႔ရတယ္”
“ဟုတ္တယ္.. အဲဒီအလုပ္ရတဲ႔နွစ္နဲ႔ အေပ်ာ္ရဆုံးနွစ္နဲ႔က တနွစ္ထဲပဲ၊ အဲဒီနွစ္ရဲ႕ ၈ နွစ္အၾကာမွာ အဲဒီဆိုး၀ါးတဲ႔အျဖစ္ ျဖစ္ခဲ႔တာ၊ ဒါနဲ႔ အဘက ဘယ္လိုသိလဲ”
“မင္းအရႈးအမႈးႀကိဳက္တဲ႔ သီခ်င္းတိုင္းဟာလဲ နံပါတ္ ၈ ေတြျဖစ္ေနတတ္တယ္”
“ဟူး” သက္ျပင္းမႈတ္ထုတ္လ်က္ ဆိုဖာကို မွီခ်လိုက္သည္။ မ်က္နွာၾကက္က မီးဆိုင္းကို ေငးၾကည့္ေနသည္။

“တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ကို မိမိကိုယ္ကို ပ်က္စီးေစနိုင္တဲ႔ အရာေတြနဲ႔ မရွာပဲ၊ ေကာင္းတဲ႔ အရာေတြနဲ႔ စိတ္ထြက္ေပါက္ရွာတာ ေကာင္းပါတယ္။ ဥပမာ လူမႈအက်ိဳးျပဳ လုပ္ငန္းတစ္ခုခု လုပ္တာမ်ိဳး၊ဘာသာေရးလုပ္တာမ်ိဳး၊ ပန္းခ်ီဆြဲတာမ်ိဳး စာေရးတာမ်ိဳး၊ ဘေလာ့ဂ္ေပၚမွာျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ အဲလို္ေရးတာမ်ိဳးေလ”

မ်က္နွာၾကက္ကို ေငးၾကည့္ေနေသာ မ်က္လုံးေတြ အလြန္အမင္းျပဴးက်ယ္ ၀ိုင္းစက္လာသည္။ ဆိုဖာကို မွီေနေသာ ေက်ာျပင္ကို တည့္မတ္ၿပီး အဘိုးၾကီးကို အံၾသတႀကီး ၾကည့္လိုက္မိသည္။

“ဟင္…ဘေလာ့ဂ္ လို႔ေျပာလိုက္လား၊ ဘေလာ့ဂ္ဆိုတာကို သိလား၊ လူႀကီးေတြ သိပ္မသိဘူးထင္လို႔။ အခုဘေလာဂ္႔ေရးေနတယ္”
“အဟမ္း” အဘိုးႀကီး ေခ်ာင္းဟန္႔လိုက္သည္။ “သိတယ္၊ ၂၀၀၆ခုနွစ္က မင္းရဲ႕ဘေလာ့ဂ္မွာတင္တဲ႔ ပိုစ႔္အရည္အတြက္္ကလဲ တိုက္ဆိုင္လြန္းစြာ ၈ ဂ႑န္းမ်ား ျဖစ္ေနေလဦးမလား”
“အား.. အဲဒါေတာ့ သတိမထားမိဘူး၊ အိမ္ေရာက္မွ ျပန္ၾကည့္ရမယ္။
“ဒီၿမိဳ႕ကို အေျခခ်ေနထိုင္ဘို႔ ေျပာင္းေရြ႕လာတဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတြထဲမွာ ၈ ေယာက္ေျမာက္ ေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္သူကလဲ မင္းပဲမဟုတ္လား”
“ဟင္… ဟုတ္..ဟုတ္တယ္ဘ။ အဘ ဘယ္လိုလုပ္ဒီေလာက္သိတာလဲဟင္”

ေျပာရင္း အဘိုးႀကီး၏ အျပာေရာင္မ်က္လုံးမ်ားက ဖ်တ္ကနဲ ေရႊေရာင္လက္သြားသေယာင္ျဖစ္သြားသည္ကို သတိထားလိုက္မိသည္။ စိတ္ထင္လို႔ျဖစ္မွာပါဟု ေတြးရင္း အားတက္သေရာ စကားဆက္လိုက္သည္။

“ဒီနိုင္ငံကို အရင္ဆုံးေရာက္လာသူကေတာ့ ဦးႀကီးပါ၊ ေနာက္ေတာ့လဲ သူ႔မိသားစု၀င္ေတြ၊ အျခားေဆြမ်ိဳးေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ေရာက္လာၾကတာ အခုေတာ့လဲ အေယာက္ေလးဆယ္နီးပါးေရာက္ေနၾကၿပီ”
“အင္း... မင္းက ၈ ေယာက္ေျမာက္ေပါ့၊ ေနာက္ၿပီး မင္းဦးႀကီး ဆုံးသြားတဲ႔ ေန႔ကလဲ ၈ ရက္ေန႔ပဲ မဟုတ္လား”
“ဟာ… ဟုတ္တယ္ဘ”
ေျပာေနရင္း ၾကက္သီးေမႊးညွင္း ထေနမိသည့္အတြက္ ခ်မ္းေနေသးလို႔မ်ားလားဟု ေတြးရင္း လက္ဖ၀ါးခ်င္း ပြတ္လိုက္ၿပီး ပါးမွာကပ္ထားလိုက္သည္။

“အနုပညာသမားေတြက စိတ္ခံစားခ်က္ျပင္းထန္တယ္။ ခံစားခ်က္ျပင္းထန္လို႔ အနုပညာသမားျဖစ္တာလား၊ အနုပညာသမားမို႔လို႔ စိတ္ခံစားခ်က္ ျပင္းထန္တာလား”

“မသိဘူး အဘ၊ အနုပညာသမားဆိုတာကို ဘယ္လိုဒီဖိုင္းလုပ္လဲ၊ ဘယ္အေျခအေနေရာက္မွ ဒီလူဟာ အနုပညာသမားတစ္ေယာက္ပါလို႔ ေျပာၾကသလဲ၊ ကေလးေတြကို ထိမ္းေက်ာင္းတဲ႔ မိခင္ေတြ၊ ဖခင္ေတြ၊ ထမင္းဟင္းခ်က္သူေတြ၊ ေက်ာင္းဆရာေတြ၊ အိုးထိမ္းသည္ေတြကလဲ အနုပညာသမားေတြပဲမဟုတ္ဘူးလား၊ အရာရာတိုင္းဟာ အနုပညာ တစ္ခုခုနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာပဲ မဟုတ္ဘူးလား၊ လူေတြသတ္မွတ္ထားတဲ႔ အနုပညာသည္ ဆိုရင္လဲ နာမည္ႀကီးမွလား။ တခ်ိဳ႕ေတြဆို ေသသြားၿပီးမွ နာမယ္ႀကီးသြားၾကတယ္ဆိုေတာ့ မေသခင္မွာ အနုပညာသမားမဟုတ္ဘူးေပါ့”

“ဒါဆို ရွင္ေနတုန္း ဒါမွမဟုတ္ ေသၿပီးမွ နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔လား”

တစ္ခုမွ မဟုတ္ဘူး၊ ၀ါသနာပါလို႔၊ ခါးသည္းေနမႈေတြကို ရင္ဖြင့္ခ်င္လို႔။ နွလုံးသားထဲက ယိုစီးေနမႈတစ္ခုအတြက္ပါ။ ကိုယ္ဘယ္သူဆိုတာေတာင္ မသိေစခ်င္ဘူး။ ဖတ္ေနတဲ႔ စာဖတ္သူေတြကို ေလးစားတဲ႔ အေနနဲ႔ေတာ့ စာေတြကို အတတ္နိုင္ဆုံး အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ေရးတယ္။ ေရးတဲ႔ စာေတြအေပၚမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ခါးသီးမႈေတြရဲ႕ ဖုံးလႊမ္းမႈေတြကို မခံရေအာင္လဲ အတတ္နိုင္ဆုံးႀကိဳးစားတယ္။ လူမသိ၊ သူမသိ ေသဆုံးသြားခဲ႔ရင္ေတာင္ ဒီကေလာင္နာမည္နဲ႔ ဒီစာေလးေတြပါလားလို႔ စာဖတ္သူအခ်ိဳ႕ တြဲသိသြားရင္ပဲ ေက်နပ္ၿပီ

“ဒါနဲ႔ ဘာဘာသာ ကိုးကြယ္လဲ”
မ်က္ခုံးျမွင့္ရင္း အဘိုးႀကီး၏ မ်က္လုံးမ်ားကို စိုက္ၾကည့္ေနမိသည္။

“ဒါ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ သိပ္ဆန္သြားတဲ႔ ေမးခြန္းလို႔ ယူဆပါတယ္.. အဘ။”

ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ေဘာင္ခတ္လိုက္မိတဲ႔ အေျဖမ်ိဳး မေျဖခ်င္ဘူး၊ ဘာသာေရးအျမင္ေတြ အေပၚမွာထားတဲ႔ မင္းစိတ္က သိပ္ liberal က်တယ္။ တစ္ခုတည္းေသာ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈကသာ အမွန္တရားပါလို႔ ဆိုတဲ႔ အေတြးအေခၚမရွိဘူး၊ အားလုံးဟာ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ တစ္ေနရာရာမွာ မွန္ေနသလို၊ အျခားတေနရာမွာလဲ ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္၊ ေထာက္ကြက္ေတြလဲ ရွိေနတတ္တယ္။ ကိုးကြယ္မႈတစ္ခုကို ယုံၾကည္ေနမႈတစ္ခုဟာ မိမိဘာသာ ကိုယ္ေတြ႔ ရွာေဖြေလ႔လာသိရွိလာတာထက္၊ မိရိုးဖလာ ဆင္းသက္မႈေတြေၾကာင့္၊ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္လာတဲ႔ ခံယူခ်က္ေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြြေၾကာင့္၊ ေနာက္ၿပီး အဲဒီဘာသာတရားကို၊ ဒါမွမဟုတ္ က်င့္စဥ္တစ္ခုကို ကိုးကြယ္တဲ႔၊ က်င့္သုံးေနတယ္လုိ႔ ဘာသာ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ အိမ္ေထာင္မိသားစုမွာ ေပါက္ဖြားလာျခင္းေၾကာင့္သာ ရာခုိင္နႈန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီဘာသာ၀င္ျဖစ္ေနၾကတာ၊ က်င္႔စဥ္တစ္ခုကို က်င့္ေနၾကတာ၊ မည္သူက မည္သူ႔ကိုမွ် မိမိဘာသာတရားက ပိုေကာင္းလို႔ (ဒါမွမဟုတ္) အေကာင္းဆုံး၊ အမွန္ဆုံး၊ အသင့္ေလ်ာ္ဆုံးမို႔လို႔ လက္ခံယုံၾကည့္သက္၀င္သင့္တယ္လို႔ ၀ါဒျဖန္႔ျခင္း၊ သြပ္သြင္းျခင္းေတြကို မလုပ္သင့္ဘူး။ အားလုံးကို ေဘာင္ခတ္ထားတဲ႔ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ၾကည့္ၿပီး သုံးသပ္ခ်က္ခ်တာထက္ “လူသား”ဆိုတဲ႔ မ်က္လုံးနဲ႔ ႀကည့္ၿပီး အားလုံးကို စာနာနားလည္သင့္တယ္။ တစ္ေယာက္ရဲ႔ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ျခင္း၊ ခံယူခ်က္ေတြကို ေနာက္တစ္ေယာက္က ေလးစားသင့္တယ္္…စသျဖင့္ ေျပာခ်င္ေနတယ္မို႔လား

“..........”

“အဘ သြားမယ္…။ ကုိယ္ပိုင္ဆိုင္တဲ႔ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ဇတ္ခုံေပၚက ကကြက္တစ္ခု ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနနိုင္တယ္။ အိပ္မက္ရွည္တစ္ခု (ဒါမွမဟုတ္) ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု၊ စမ္းသပ္မႈတစ္ခုလဲ ျဖစ္ေနနိုင္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ရုပ္ခနၶာနဲ႔ဆိုင္တဲ႔ ၿပိဳင္ပြဲလို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ညစ္ေနတာေတြ၊ စိတ္ဓာတ္က်ေနတာေတြထဲက ႀကိဳးစားရုန္းထြက္ၿပီး ကိုယ္ကေနရတဲ႔ အခန္းကို ပီျပင္ေအာင္ဆက္ က ပါ”

စကားဆုံးေတာ့ အဘိုးႀကီးက တုတ္ေကာက္ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္သည္။ ဆိုဖာေပၚမွ ျဖည္းညွင္းစြာ ထလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ အေပါက္၀ဘက္ကို ေလ်ာက္သြားသည္။ အဘိုးႀကီး ဆင္၀င္နားေရာက္ေတာ့မွ သတိရလိုက္ၿပီး အဘိုႀကီးေနာက္သို႔ ခပ္သြက္သြက္လိုက္သြားသည္။ ဆင္၀င္ေအာက္က တိုင္လုံးနားမွာ အဘိုးႀကီးကို မွီသြားသည္။

“အဘ.. အဘ… ကားပါလား၊ လိုက္ပို႔ေပးမယ္”

“ရတယ္။ ဒီနားေလးတင္ေနတာ။ ဒါနဲ႔ မင္းတို႔ရဲ႕ ျမန္မာျမဴးဇစ္ေဒါ႔ကြန္းလားဘာလား အဲဒီဆိုဒ္က မင္းအမည္ေဘးက နံပါတ္ကလဲ တစ္ရာခုနွစ္ဆယ္၊ ေနာက္ၿပီး ပိြဳင့္ကလဲ နံပါတ္ရွစ္ ျဖစ္ေနတယ္ထင္တယ္။ ၾကည့္လိုက္ဦး။
ေအာ္.. မင္းရဲ႕စာအုပ္ အဘတို႔ထိုင္တဲ႔ခုံေတြနားက စားပဲြေပၚမွာ က်န္ခဲ႔တယ္။ သြားျပန္ယူလိုက္ဦး”

“ဟာ.. ဟို..အဘ..အဘ”
စကားလုံးေတြ ထစ္ထစ္အအနွင့္ စာၾကည့္တိုက္ဘက္ကို အေယာင္ေယာင္ အမွားမွား ၾကည့္လိုက္မိသည္။

“ဟာ”
သည္ဘက္ျပန္အလွည့္မွာေတာ့ အဘိုးႀကီးကို လုံး၀မေတြ႔ေတာ့။ ပတ္၀န္းက်င္ကို က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ လွည္႔ပတ္ၾကည့္သည္။ မရွိ။ ဆင္၀င္ေအာက္က ထြက္ၿပီး မိုးရြာထဲမွာရပ္၍ ေရွ႕ေနာက္၀ဲယာ ၾကည့္သည္။ မေတြ႔။ ဒီေလာက္ျမန္ျမန္ တေနရာရာကို ဘယ္လိုမ်ား ေရာက္သြားပါလိမ့္။ မိုးေရေတြစိုရႊဲသြား၍ ဆင္၀င္ေအာက္ကိုျပန္၀င္၍ တိုင္နားကို ကပ္ရပ္လိုက္သည္။

“ဟင္”
တိုင္နားမွာ အဘိုးႀကီး၏ တုတ္ေကာက္က မွီရက္သားေလး။ တုတ္ေကာက္ထိပ္က လက္ခနဲျဖစ္သြား၍ အနားကပ္ၾကည့္လိုက္မိသည္။ တုတ္ေကာက္ထိပ္က ေငြေရာက္အလုံးေပၚမွာ အျဖဴေရာင္ ျမွားနတ္ေမာင္ရုပ္ေလးက ေကာင္းကင္ကိုေမာ႔ၾကည့္ေနဟန္၊ ထုိအရုပ္ေလးလက္ထဲမွာေတာ့ အ၀ါေရာင္ပန္းေလး ၈ ပြင့္ကို ထူးဆန္းစြာေတြ႔လိုက္ပါေတာ႔သည္။



14 comments:

Kay said...

မေလးေရ..လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ပီ။ အဆန္းေလးေတြ။
အင္း..ျမွားနတ္ေမာင္ရုပ္နဲ႔ အ၀ါေရာင္ပန္း ၈ပြင့္ဆိုေတာ့ ဘာဂိုဏ္းလည္းမသိ။

Layma said...

၀ါး…မေလး….မိုက္တယ္…ေလးမလဲ အဲလိုဆံုဖူးခ်င္လိုက္တာ….။

ေနာင္ေတာ္ said...

အဲဒီ ခံစားခ်က္ ဟာ.. ဘယ္လိုပါလိမ့္။

hninhnin said...

မေလး... အဆန္းတၾကယ္ပါပဲ။ ဖတ္ရတာ ေမ်ာသြားတယ္။ စိတ္၀င္စားတတ္တဲ့ စပ္စုခ်င္စိတ္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္မွာေပါ့။ ဘာလဲ ဘာလဲ ဆိုၿပီးေတာ့။... မေလးေရ... အေရးအသားေတြ အားေပးေနတယ္ေနာ္။

ဂ်စ္တူး - gyit_tu said...

ဟင္

(ဖတ္ျပီး ေရရြတ္မိေသာ အသံ)

eithu said...

တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ေနာ္ ..
ဒီႏိုင္ငံမွာေတာ့ ၈ ဂဏန္းကို LUCKY No. ၇ယ္လို႕
အျမတ္တႏိုး လိုခ်င္ၾကတယ္ မအိမ့္၇ဲ႕ ..
ႏွစ္ကူး ဟုန္ေပါင္း ေပးတာက အစ ၈၈ တို႕ ဘာတို႕ေပးတတ္တယ္ ..
စာေလးက စိတ္၀င္စားဖို႕ေကာင္းပါတယ္ ..
အဖိုးၾကီးနဲ႕ မေတြ႕ခင္အထိျမင္ကြင္းေလးေတြကို သေဘာက်မိတယ္..
dialog ေတြထဲက အႏုပညာနဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့ အေတြးအျမင္ ေလးေတြကိုလည္း လက္ခံမိပါတယ္ ..

အိကေတ့ာ ၃ ဂဏန္းကို ၾကိဳက္တယ္.. ^.^ ..

pandora said...

တကယ္ပဲလား စိတ္၀င္စားစရာ

မွ်ားျပာ said...

စကားေျပာေတြ အရမ္းၾကိုက္တယ္ မေလး

ေနမိုး said...

မအိမ့္ေရ....
အသစ္တင္ထားေၾကာင္း က်ေနာ့္ကြန္ျပဴတာ live Show မွာ အခ်က္ျပထားတာနဲ႔ အားတက္သေရာ ၀င္လာၿပီး ဖတ္သြားပါတယ္။ တင္ျပထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း အသံတိတ္ျပန္သြားမလို႔ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာ အစာမေၾကျဖစ္သြားတာေလး ရွိလို႔ အခုလို မွတ္ခ်က္စကား၀ိုင္းထဲ ၀င္လာခဲ့တာပါ။

မအိမ့္တင္ျပခ်င္တဲ့ စကားလံုးေတြရဲ႕ အနွစ္သာရနဲ႔ အားျပည့္မႈေတြအတြက္ေတာ့ က်ေနာ္္အမ်ားႀကီးလက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအဘိုးႀကီးကို ဘယ္သူလဲဆိုတာ က်ေနာ္ရွာလို႔မေတြ႔ဘူးျဖစ္သြားတယ္။ သူက တျခားလူတေယာက္ရဲ႕ ထူးထူးဆန္းဆန္းတိုက္ဆိုင္မႈေတြကို သိေနတယ္ဆိုေတာ့ သူက ဘယ္သူမို႔လို႔လဲ။ လူတေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ္အခုမွ စေတြ႔ဖူးတဲ့ လူတေယာက္က ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေတာင္ သတိမထားမိခဲ့တဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ တိုက္ဆိုင္မႈေတြကို ကိုယ့္ထက္ပိုသိေနတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ေတာ္ေတာ္ ဆန္းၾကယ္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တခုပဲ။ အဲဒီ အဘုိးႀကီးကို က်ေနာ္လိုက္ရွာတယ္ သူဘယ္သူလဲေပါ့။ မေတြ႔ဘူး။ သူက အၾကားအျမင္ရေနတဲ့လူူလား.... ေကာင္းကင္ေပၚက ေစတမန္ေတာ္တေယာက္လား.... ပိုင္ရာဆိုင္ရာက ေပၚလာတဲ့လူတေယာက္လား.... စိတ္ကူးဇာတ္ေကာင္တခုလား....တကယ္သက္ရွိတေယာက္လား.... က်ေနာ္ရွာလို႔မရခဲ့ဘူး။

ဘာသာတရားယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား စကားလံုးေတြအတြက္ က်ေနာ္အမ်ားႀကီးလက္ခံပါတယ္။

တခါက အိႏၵိယျပည္က ဘုန္းႀကီးတပါး ရွင္သဒၵါကစၥည္းထင္တယ္ လူစိမ္းတေယာက္ကေမးတယ္ အသင္ဘယ္သူလဲဆိုတာ့ ငါက ကမာၻေပၚက လူသားတေယာက္ပါလို႔ ျပန္ေျဖခဲ့တယ္ ဆိုၿပီး ဘာသာတရားနဲ႔ ကမာၻလံုးအယူအဆကို ထုတ္ေျပာခဲ့တယ္လို႔ မွတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ကမာၻေပၚမွာ ဘာသာတရား တခုတည္း ျဖစ္ေရးကို က်ေနာ္လက္မခံပါဘူး။

တဆက္တည္းမွာပဲ က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ ထည့္ထားတဲ့ ေနာက္ခံ ပုဂံဘုရားမ်ားဓာတ္ပံုကို ခြင့္ျပဳေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။

ေျပာခ်င္တာေတြ မ်ားသြားလို႔ ၀င္ေရးခဲ့တာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မအိမ့္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ တင္ျပမႈ လက္ရာေလးေတြကေတာ့ နူးနူးညံ့ညံ့ သိမ့္ေမြ႔စြာနဲ႔ အားေပးသူေတြအတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ဆဲြေဆာင္မႈအားေကာင္းတဲ့ အေရးအသားေတြ ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။

ေကာင္းျမတ္ေသာ ဘေလာ့ေရးျခင္းပါခင္ဗ်ာ...

ေနမိုး

ponyate said...

မေလးေရ အ့ံၾသစရာၾကီး။

Tesla said...

ေကာင္းလွခ်ည္လားမအိမ့္ရ. ပန္းေရာင္အေတြးေတြ ၾကိဳက္တယ္. ရွစ္ဓါတ္ေတာင္ ကူးသြားလားမသိဘူး ဒီေန႔ဒီမွာ ၁၇ ရက္ေန႔ဗ်. :)

MELODYMAUNG said...

ကိုတက္စ္ေျပာသလို ဒီေန႕ ၁၇ရက္ေန႕ဗ် အဲေတာ႕ အဟိ ၈ေခါက္ဖတ္သြားတယ္ ညေနအေၾကာင္းထူးရင္ ဆီဗံုးမွာလာေျပာျပမယ္ ဘာလဲဆိုတာ :P

ခင္မင္းေဇာ္ said...

ဒီေန႕မွ လာဖတ္ျဖစ္တယ္။ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလး ခံစားလိုက္ရတယ္။ ႀကိဳက္တယ္။

ကလိုေစးထူး said...

၈ ဂဏန္းနဲ႔ တိုက္ဆုိင္မႈေတြကို စိတ္ကူးပုံေဖာ္ၿပီး ၀တၳဳသ႑ာန္ ေရးထားတဲ့ ဒီစာမွာ ေျပာခ်င္၊ ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ေလးေတြကို ၾကားညပ္ေရးသြားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီထဲက ဇာတ္ေကာင္ `အဘ´ ရဲ့ အရာရာကို သိလြန္းတဲ့ ကာ႐ိုက္တာကေတာ့ အတန္ငယ္ ယုတၱိလြန္ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ျမင္ကြင္း ပုံေဖာ္အေရးအသားကို နမူနာယူ ေလ့လာသြားပါတယ္။
အားေပးလ်က္
ကလိုေစးထူး

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...